حدود ۳ سال با پسری به خاطر ازدواج دوست شدم.یه روز بهم…

۱۲ تیرماه ۱۳،

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، ۲۱ ساله )

حدود ۳ سال با پسری به خاطر ازدواج دوست شدم.یه روز بهم گفت من نمی تونم در آینده بیام شهر تو(در صورتی که من همون اول بهش گفته بودم)، پدر مادرم سن پیریشونه باید پیش اونا باشم.از اون طرفم من به خانواده ام خیلی وابستم و مشکلات خانوادگی زیادی دارم(از جانب پدرم) واقعا نمی تونم دل بکنم و جدا شم.خیلی بهش علاقه دارم خیلی.ولی قبول کردیم که از هم جدا شیم.احساس می کنم اون اصلا هیچیش نیس الان،احساس می کنم اصلا ناراحت نیس؟چرا آخه؟ازین ناراحتم که چرا مثل من غم نداره؟چیکار کنم بفمم غمشو؟ا اگه بدونم غم داره حداقل اروم می شم.چجوری بفهمم اونم مثه من ناراحته؟دلم می خواد پشیمون شه و برگرده وایسم توروش بهش بگم من دیگه نیسم!چیکار کنم اینجوری شه؟کمکم کنین.من هیچ نفرینش نکردم.هیچی.فقط می خوام جواب ۳ سال دروغاشو یه بار بدم!دلم داره می پکه به خدا. هیچ کس و ندارم واسش درد دل کنم.همیشه نذاشتم هیچکس از دعواهامون خبر دار بشه.این بود جواب ابرو داری های من!

مشاور ( سیدحبیب الله احمدی – سه‌شنبه، ۱۱ تیر )

باسلام. احساس ناکامی شما قابل درک است، ولی این طبیعت دوستی های بین دو جنس است. بسیاری از افراد، مخصوصاً‌ آقایانی که وارد این روابط می شوند، از اول هم قصد ازدواج ندارند. صحبت از ازدواج، فقط به عنوان یک کلید برای ورود به این روابط است، چون خیلی از دخترها که دارای درجاتی از نجابت باشند به راحتی پا در این روابط نمی گذارند. به هرحال شما در این رابطه به لحاظ عاطفی وابسته بوده اید در حالیکه طرف مقابل اینطور نبوده است. بنابراین دلیلی ندارد که انتظارات شما در مورد ایشان محقق شود.
احساس ناکامی، غمگینی و شکست، تامدتی پس از چنین شکست های عشقی، طبیعی است و باید اجازه دهید که تجربه شود. این احساسات، به مرور زمان تسکین خواهد یافت ولی آنچه بسیار اهمیت دارد این است که مسئله ی خود را به طور ریشه ای حل کنید تا از تکرار چنین ناکامی ها و شکست هایی جلوگیری کنید. ریشه ی مسئله شما وابستگی است. چنین وابستگی های عاطفی افراطی، معمولاً به سبب بعضی از شکاف ها و آسیب ها در رشد و پختگی عاطفی در طول دوران کودکی و نوجوانی، بوجود می آید. اگر این آسیب ها و نارسایی های هیجانی، به موقع و با کمک حرفه ای یک روانشناس، ترمیم نشود، بازهم در آینده برای شما مشکلات مهمی پیش خواهد آورد. من به عنوان یک روانشناس بالینی تسلط لازم برای پرداختن به درمان این نوع مسائل هیجانی را دارم اما این درمان بسیار پیچیده و چندبعدی است و مستلزم چندین جلسه ی مستمر مشاوره است. در واقع این مسائل جدی تر از آن است که با چند توصیه در قالب یک مشاوره ی محدود اینترنتی قابل حل باشد. بنابراین توصیه می کنم حتماً به یک روان شناس مجرب و متخصص در حیطه ی روابط بین فردی، به شکل حضوری مراجعه کنید تا مسئله ی شما به طور ریشه ای حل شود.


مشاوره راسخون / ازدواج
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.