حذف فیلم کارگردان ایرانی از جشنواره اسکار

فیلم سینمایی «ملودی» ساخته بهروز سبط رسول به دلیل عدم احراز شرایط مورد نظر آکادمی اسکار، از رقابت در شاخه بهترین فیلم بین المللی حذف شد.

حذف فیلم کارگردان ایرانی از جشنواره اسکار

به گزارش ممتاز نیوز، بر اساس قوانین اسکار، کشورهایی که برای اولین بار فیلم به آکادمی ارسال می‌کنند (یا در پنج سال گذشته فیلم ارسال نکرده اند) باید فهرستی از اعضای کمیته انتخاب و مواد درخواستی را برای آکادمی ارائه دهند، اما کشور تاجیکستان نتوانست این فهرست را به موقع ارسال و در نهایت در فهرست آثار واجد شرایط قرار نگرفت.

«ملودی» به نویسندگی و کارگردانی بهروز سبط رسول، داستان زنی را دنبال می کند که در مرکز کودکان سرطانی به آموزش موسیقی می پردازد. وقتی شاگردانش از او درخواست می‌کنند که با صدای پرندگان یک قطعه موسیقی بسازد، ملودی به روستای زادگاهش سفر می‌کند تا پرنده‌ها و همچنین خواننده‌ای قدیمی را پیدا کند که از مکان آنها مطلع است. نقش اصلی این فیلم را دیمان زندی بازی می کند و علیرضا استادی و مقداد اسلامی دیگر بازیگران این فیلم هستند.

تاجیکستان در سال ۲۰۰۵ نیز قرار بود و با فیلمی از محسن مخملباف در اسکار شرکت کند اما در نهایت نسخه نهایی این فیلم تا زمان مقرر به آکادمی ارسال نشد و این فیلم واحد شرایط شناخته نشد.

تنها بار دیگری که تاجیکستان در رقابت اسکار حضور داشت به سال ۱۹۹۹ بازمی‌گردد که فیلم «لونا پاپا» ساخته «بختیار خدای‌نظرف» معرفی شد و در نهایت به فهرست نامزدهای نهایی شاخه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان راه نیافت.

انتهای پیام/


فرهنگ و هنر
سینما

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.