حذف ناباورانه قهرمان طلایی ایران

وزنه‌بردار ۱۰۵ کیلویی کشورمان که در حرکت یک ضرب مدال طلا را کسب کرده بود در حرکات دوضرب مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی آسیا حذف شد. تیم ملی ایران با این نتیجه از کسب قهرمانی در بخش مدالی بازماند و چین عنوان قهرمانی مدالی را به خود اختصاص داد.

به گزارش فارس، در ادامه چهل و سومین دوره رقابت‌‌های وزنه‌برداری قهرمانی آسیا که به میزبانی کره جنوبی درحال برگزار است، نماینده کشورمان در دسته ۱۰۵ کیلوگرم به یک مدال طلای یکضرب رسید و در حرکات دوضرب با ناکامی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

نصیرشلال که در رکوردگیری که حدود یک ماه پیش در تالار وزنه برداری آزادی برگزار شد در وزن ۱۰۵ کیلوگرم، رکورد مجموع ۴۱۹ کیلوگرم را بالای سر برد و موفق شد با شکستن رکورد ایران در دو ضرب با مهار وزنه ۲۳۶ کیلویی با رکورد المپیک نیز مساوی کند در چند وقت اخیر به اوج آمادگی رسیده و از وی توقع می‌رفت تا با تکرار این رکوردها و حتی بیشتر بتواند رکوردهای آسیا و جهان را به خصوص در دوضرب جابجا کند.

نماینده ایران در دسته ۱۰۵ کیلوگرم در استارت لیست نفر نیز با رکورد ورودی ۴۱۰ کیلوگرم اول بود و پس از وی روسلان نورودینوف از ازبکستان با رکورد ورودی ۴۰۰ کیلوگرم و چول مین کیم از کره جنوبی با رکورد ورودی ۳۹۰ کیلوگرم قرار داشت.

نصیرشلال در رقابت با ۱۰ وزنه‌بردار دیگر در گروه A زمانی روی تخته رفت که ۹ نفر دیگر کار خود را به پایان رسانه بودند و روسلان نورودینوف نیز وزنه ۱۸۰ کیلویی را با موفقیت بالای سر برده بود.

نماینده کشورمان در بار اول از پس وزنه ۱۸۳ کیلویی بر نیامد اما همین وزنه در مرتبه دوم مقهور جوان شایسته ایران شد تا کار برای دو وزنه‌بردار ایران و ازبک برای کسب مدال طلا حساس‌تر شود.

نماینده ازبکستان برای دومین بار درخواست وزنه ۱۸۴ کیلوگرم را کرد و این وزنه را هم با موفقیت مهار کرد.

برای حرکت سوم هر دو وزنه‌بردار درخواست وزنه ۱۸۷ کیلویی را کردند که این بار ابتدا نصیرشلال روی تخته آمد و در مهار این وزنه موفق بود.

نورودینوف نیز همین حرکت را انداخت تا نصیرشلال با ۱۸۷ کیلوگرم به مدال طلای آسیا برسد.

رقابت‌های دوضرب نیز باز هم در حالی آغاز شد که این بار ۸ نفر قبل از نصیرشلال کار خود را به پایان رسانده بودند.

نصیرشلال در حرکت اول خود ناموفق بود و نتوانست وزنه ۲۲۵ کیلویی را مهار کند. وی بار دوم نیز در مهار این وزنه ناکام بود. حرکت سوم نیز به همین منوال گذشت تا پدیده این روزهای وزنه برداری ایران با حذف از دور رقابت‌ها موجب تعجب همگان شود.

نصیرشلال در رکوردگیری یک ماه پیش وزنه ۲۳۶ کیلویی را بالای سر برده و با رکورد المپیک مساوی کرده بود.

در این دسته وزنه بردار ازبک در دوضرب با مهار وزنه ۲۲۰ کیلویی اول شد، وزنه‌بردار میزبان به مدال نقره رسید و وزنه برداری از سوریه سوم شد. در مجموع نیز نورودینوف قهرمان شد و وزنه برداران سوریه و ازبکستان به ترتیب دوم و سوم شدند.

با اوت کردن وزنه بردار کره ای در یکضرب شانس قهرمانی تیم ملی وزنه برداری کشورمان در چهل و سومین دوره مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا دوچندان شده بود اما حذف نصیرشلال کار قهرمانی در بخش امتیازی را سخت و به فردا کشاند. تیم ملی ایران با این نتیجه از کسب قهرمانی در بخش مدالی بازماند و چین عنوان قهرمانی مدالی را به خود اختصاص داد.

تیم ملی وزنه‌برداری ایران با طلای نصیرشلال با ۵ طلا، ۳ نقره و ۲ برنز پس از چین که با ۹ طلا، ۴ نقره و ۲ برنز در مکان دوم قرار گرفت.

امروز چینی‌ها در وزن ۱۰۵ کیلوگرم نماینده‌ای نداشتند.

سایت خبری تحلیلی آتی نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.