حذف پس از تائید در ویندوز ۸

جام جم آنلاین: اگر در ویندوز ۸ حواستان‌را جمع نکنید و یک یا چند فایل را به‌حالت انتخاب درآورده و دکمه Delete را روی صفحه‌کلید فشار دهید یا هنگام کلیک راست به اشتباه گزینه Delete را از منوی به‌نمایش درآمده انتخاب کنید، بدون هیچ پیغامی فایل‌های انتخاب شده شما به سطل زباله منتقل خواهد شد!.

این قابلیت برای بسیاری از کاربران مفید است اما کاربران حواس‌پرت بسیار زیادی نیز وجود دارند که نمایش ندادن صفحه تائید حذف فایل‌ها و انتقال آنها به سطل زباله می‌تواند موجب از دست رفتن ناگهانی و سهوی بسیاری از اطلاعات آنها بشود!

اگر شما هم جزو این دسته از کاربران حواس‌پرت هستید و ترجیح می‌دهید همچون نسخه‌های قبلی ویندوز محکم‌کاری کنید و هیچ فایلی بدون نمایش هشدار، حذف نشود، باید مراحل زیر را دنبال کنید تا هشدار آشنای حذف فایل را که به‌طور پیش‌فرض در ویندوز ۸ غیرفعال شده است، دوباره فعال کنید:

۱ـ پیش از هر چیز به حالت دسکتاپ بروید و پس از آن روی آیکون سطل زباله (Recycle Bin) کلیک راست کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید.

توجه: اگر آیکون Recycle Bin را روی دسکتاپ مشاهده نمی‌کنید می‌توانید یک صفحه اکسپلورر باز کرده سپس از ستون سمت چپ روی گزینه Desktop کلیک کنید. حالا در بخش سمت راست روی Recycle Bin کلیک راست کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید.

۲ـ در صفحه مشخصات سطل زباله، علامت چک‌ مارک کنار عبارت Display delete confirmation dialog option را به‌حالت فعال درآورده و با کلیک روی گزینه OK تغییرات را ذخیره کنید.

۳ـ از این پس هرگاه بخواهید فایلی را حذف کنید ابتدا پیغام هشدار حذف برای شما نمایش داده می‌شود و در صورت تائید این پنجره، عملیات حذف ادامه می‌یابد.(جام جم – ضمیمه کلیک)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.