حرکت روبه جلوی آمریکا با معافیت ۹ کشور از تحریم ایران

۱۹م آذر ،

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: اقدام آمریکا مبنی بر معافیت ۹ کشور از تحریم بر علیه ایران حرکت رو به جلویی برای جلوگیری از عدم رعایت تحریم از سوی کشورهای متحد با آمریکاست.

ابوتراب علیرضایی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به معافیت شش ماهه ۹ کشور از تحریم اعمالی آمریکا علیه ایران گفت: با توجه به اینکه ممکن بود بعضی از کشورها از تحریم اعمالی ایالات متحده بر علیه ایران تمرد کنند آمریکا دست به معافیت۹ کشور زده است.

وی تصریح کرد: ادعاهای آمریکا مبنی بر جایگزینی نفت عربستان به‌جای ایران و تامین کردن نفت کشورهای دیگر از سوی ایالات متحده به سرانجام نرسیده به همین خاطر آمریکا مجبور به معافیت ۹ کشور از تحریم علیه ایران شده است.

این کارشناس سیاست خارجی اظهار داشت: آمریکا در تصمیم گیری‌هایش در حوزه سیاست خارجی همواره بی‌ثبات بوده و موضع مشخصی را اتخاذ نکرده که این امر نشان‌دهنده تزلزل این کشور در صحنه بین‌المللی است.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: اقدام آمریکا مبنی بر معافیت ۹ کشور از تحریم بر علیه ایران حرکت رو به جلویی برای جلوگیری از عدم رعایت تحریم از سوی کشورهای متحد با آمریکاست چرا که بسیاری از کشورهای شرکت کننده در تحریم ایران ممکن است به سبب مصالحشان از اجرای آن اجتناب کنند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.