حرکت کاروان‌های استقبال از رمضان در تهران

جام جم آنلاین: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان، کاروان‌های استقبال از این ماه را در سه مسیر و از تاریخ ۲۹ تا ۳۱ تیرماه در سطح پایتخت حرکت خواهد داد.

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در روز نخست از حرکت این کاروان‌ها، موضوع رمضان و اقوام ایرانی، روز دوم نمایش، چاووشی ‌خوانی و نقالی و روز سوم ویژه‌ برنامه‌های کودک و نوجوان، برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

کاروان اول با عنوان رمضان و اقوام ایرانی شامل ۱۲ نفر از گروه آوای دستان با پوشش‌های مختلف استان‌های کشور است که با حرکات فرم و نمایشی به اجرای آیین‌ها و رسوم شهرهای مختلف ایران در استقبال از ماه رمضان می‌پردازند.

کاروان دوم با عنوان «تهران شهر خدا، شهر شکیبایی» شامل گروه ارکستر ملی با سازهای بادی و کوبه‌ای است که به نقاره ‌زنی، چاووشی ‌خوانی و پرده‌خوانی می‌پردازد ضمن اینکه در راستای بیداری اسلامی، نمایشی موزیکال با عنوان «حماسه حضور» را نیز اجرا می‌کند.

کاروان سوم نیز با موضوع «کودک و معنویت» ویژه کودکان نوجوانان است که دو عروسک تن‌پوش دختر و پسر به نمایندگی از تمامی بچه‌های تهران و سحرخیزان کوچک به اجرای برنامه می‌پردازند.

در این کاروان، سه واگن ۹ نفره وجود دارد که تمام صندلی‌ها با عروسک‌های دختر و پسر پوشش داده شده و شخصیت ‌هایی مانند «عمو رمضان» و «ننه سحر» به بیان داستان‌هایی در باره ماه رمضان و معرفی آداب و رسوم این ماه می‌پردازند.

همچنین در هر روز یک تیم ۳۰ نفره از ملی‌پوشان دوچرخه‌سوار و اسکیت سوار که به صورت نمادین پرچم «بر آستان جانان» را حمل می‌کنند این کاروان‌ها را همراهی می‌کنند.

در پایان مسیر حرکت این کاروان‌ها که یکی از آنها به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران واقع در میدان ولیعصر (عج) ختم می‌شود، مراسم نورافشانی نیز برگزار می‌‌شود.

همچنین یک ویژه‌برنامه استقبال از ماه مبارک رمضان نیز در روز چهارشنبه ۲۸ تیرماه برگزار می‌شود. در این برنامه که از سوی فرهنگسرای اشراق تدارک دیده شده است، کاروانی از شتر و اسب ضمن توزیع گل و شیرینی در طول مسیر، آداب و رسوم قدیمی مردم ایران را در استقبال از ماه مبارک رمضان به نمایش می‌گذارد.

مراسم کلیدزنی، چاووشی‌خوانی، شعرخوانی، موسیقی سنتی دهل و سورنا و اجرای نمایش از جمله بخش ‌هایی است که در این کاروان در نظر گرفته شده است.

زمان و مکان حرکت کاروان‌ها

۲۸ تیر: فلکه دوم تهرانپارس، انتهای خیابان جشنواره، فرهنگسرای اشراق – ساعت ۱۸

۲۹ تیر: میدان امام حسین (ع) تا میدان آزادی – ساعت ۱۷

۳۰ تیر: میدان راه‌آهن تا میدان تجریش – ساعت اجرا: ۱۷

۳۱ تیر: فلکه اول تهرانپارس، چهار راه قصر به سمت میدان ولیعصر (عج) – ساعت ۱۷


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.