حرکت موج ایدز به سوی تماس جنسی

رئیس مرکز تحقیقات ایدز، از نحوه تعامل مسئولان وزارت آموزش و پرورش با وزارت بهداشت در بحث آموزش و اطلاع رسانی پیرامون HIV/ ایدز به شدت گلایه کرد و گفت: برنامه ها در آموزش و پرورش، قائم به فرد است.
به گزارش ممتازنیوز، دکتر مینو محرز اظهارداشت: مشکل بزرگی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم، موج بیماری ایدز است که به طرف تماس جنسی رفته و سکوت رسانه ها در این زمینه به جوانان لطمه می زند.
وی با عنوان این مطلب که جوانان با استفاده از مواد محرک که خیلی رایج شده است دچار مشکل می شوند، افزود: من نگران این افزایش بسیار سریع انتقال ایدز از طریق تماس جنسی هستم که داریم به چشم خودمان می بینیم.
محرز با انتقاد از عملکرد رسانه ملی در بحث اطلاع رسانی پیرامون ایدز، اظهار داشت: ۸۰ درصد مردم جامعه برای اولین بار کلمه ایدز را از تلویزیون شنیده بودند. از همین رو، معتقدیم که رسانه ملی باید بیش از سایر رسانه ها به این موضوع ورود کند.
رئیس مرکز تحقیقات ایدز در خصوص اهمیت ورود موضوع ایدز به کتابهای درسی دانش آموزان، گفت: خیلی وقت پیش باید این کار انجام می شد و البته به نوعی این موضوع در فوق برنامه دانش آموزان ورود پیدا کرد ولی بعدا متوقف شد.
محرز با اظهار تاسف از اینکه برنامه ریزیها برای موضوعاتی مثل ایدز در آموزش و پرورش قائم به فرد است، افزود: اگر یک وزیر خوشش نیامد، این موضوع را کنار می گذارد و یک وزیر اگر نگرش مثبت به این موضوع داشته باشد، قبول می کند. و این مسئله است که یک مقداری به برنامه های ایدز آسیب می زند.
وی ادامه داد: فردی که بر مسند کار قرار می گیرد باید یک مقدار راجع به چنین مسائلی با بقیه دستگاهها مشاوره کند. فقط “نه” نباید باشد، چون این مسئله به جوانان لطمه می زند.
این متخصص بیماریهای عفونی با عنوان این مطلب که وزارت بهداشت از مدتها قبل در تعامل با وزارت آموزش و پرورش بوده است، گفت: متاسفانه هیچ وقت از این تعامل به نتیجه نرسیده ایم، چون نگرش منفی و عدم آگاهی از این موضوع در این وزارتخانه وجود دارد و معتقد نیستند که سن یادگیری چنین مسائلی در دنیا و ایران پایین آمده است.
محرز با بیان این مطلب که مسائل جنسی یک غریزه طبیعی است، افزود: وقتی آموزش و اطلاع رسانی در کار نباشد، باید شاهد باشیم که جوانی در ۲۲ سالگی با ابتلا به ایدز به مطب من مراجعه می کند.
وی با اشاره به اینکه هنوز هیچ گزارش رسمی از افزایش آمار جوانان مبتلا به ایدز در کشور تهیه نشده است، گفت: این موضوع زمان بر است ولی داریم می بینیم که نمونه هایی از افراد زیر ۲۵ سال به ما مراجعه می کنند که تنها رفتار پرخطرشان، تماس جنسی محافظت نشده بوده است، چون بلد نبوده اند چکار کنند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.