حزب الله: حملات صهیونیست ها را با ضربه‌ای قوی‌تر پاسخ خواهیم داد

به گزارش ایرنا از بیروت، آیت الله شیخ محمد یزبک این سخنان را در مراسمی که به مناسبت سالروز ولادت فاطمه زهرا(س) و هفته زن و نیز سالروز ولادت امام خمینی(ره) با حضور جمعی از بانوان لبنانی در سالن اجتماعات رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، بیان کرد.

وی گفت: زنان ایران با رهبری‌های حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری توانستند نقش مهمی در انقلاب و استمرار آن داشته باشند؛ بگونه‌ای که حضرت امام(ره) فرمود که’نقش زنان در انقلاب اسلامی ایران نه تنها کمتر از نقش مردان نبود بلکه در برخی موارد بیشتر نیز بوده است.’

این مقام حزب الله، فاطمه زهرا(س) را محل تلاقی ولایت و رسالت دانست و افزود: حرکت‌های فاطمه‌(س) در راستای بازستاندن فدک حرکتی سیاسی در راستای دفاع از نظام امامت و ولایت و مبارزه با تعدی و تجاوز بود و ایشان با سیره عملی خویش اعلام کرد که گرچه جهاد ابتدائی بر زنان واجب نیست ولی دفاع از اسلام، انقلاب اسلامی و نظام امامت و ولایت بر زن و مرد واجب است.

وی گفت: در هنگامی که ارزش‌های اسلامی با خطر روبرو می‌شود، حتی زنان نیز باید در صحنه نبرد حضور فعال داشته باشند.

در ادامه این مراسم، خانم رکن‌آبادی همسر سفیر ایران در لبنان طی سخنانی گفت: زن و مرد دو رکن اساسی برای پیشرفت و ترقی جامعه هستند و معیار برتری هر یک بر دیگری مظاهر جنسیتی و مادی نیست بلکه تقوای الهی و تلبس آنها به ارزشهای الهی است.

وی نگاه اسلام به زن را نگاهی انسانی دانست و گفت: زن و مرد باید با ره سپردن در مسیر بایدها و نبایدهای اسلامی، به مقام خلافت الهی نائل آیند و ارسال رسل و اولیای الهی از جمله فاطمه ‌زهرا(س) در همین راستا است .

همچنین خانم حکمت‌نیا استاد دانشگاه قم اعزامی از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این مراسم گفت: بر اساس آیات قرآنی رسالت نبی اکرم محمد مصطفی(ص) رسالت جهانی است.

وی افزود: پیامبر همه مردم را مخاطب قرار داد و مزدی را برای رسالت خویش از مردم درخواست نکرد زیرا عمل پیامبر برای خدا بوده و مزد آن نیز از خدا خواهد بود و خداوند مزد این رسالت را مودت و محبت اهل‌بیت عصمت و طهارت از جمله فاطمه زهرا(س) قرار داده که آن نیز در راستای حفاظت و گسترش رسالت الهیه پیامبر اکرم(ص) است.

خاور**۱۰۳۰**۲۰۴۷**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳۶۳۳۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.