حسام‌الدین سراج: برای کسانی به کرمانشاه آمدم که عاشق موسیقی‌اند

قانون- کنسرت گروه «بیدل» به خوانندگی حسام‌الدین سراج در کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش ایسنا، سراج پس از ورود به صحنه با تشویق‌های پیاپی مخاطبان کرمانشاهی مواجه شد اما پیش از آنکه اجرایش را آغاز کند در سخنانی گفت: هنگامی که تصمیم اجرای صحنه‌ای در کرمانشاه را داشتم از من پرسیدند مطمئن هستید که دوباره در کرمانشاه کنسرت‌تان را تعطیل نمی‌کنند، و من پاسخ دادم که برای آن دسته از مردم کرمانشاه روی صحنه خواهم رفت که عاشق موسیقی‌اند و موسیقی‌دوست هستند و ما هم مردم کرمانشاه را زیاد دوست داریم.

سپس این هنرمند در قالب یک بیت شعر گفت:

«وفا کنیم و ملامت کشیم و خوش باشیم

که در آیین ما کافری است رنجیدن»

این خواننده موسیقی ایرانی پس از تشویق‌های پیاپی مخاطبان کرمانشاهی در واکنش به سخنانش افزود: سالگرد فوت هنرمندی عزیز، پرویز مشکاتیان است که آثار بزرگی در موسیقی ایرانی از خود به یادگار گذاشته است. پس یاد روح بزرگ و پرفتوحش گرامی باد.

پس از پایان سخنان سراج سالن به حال و هوای عادی خود بازگشت و تنبور رامین کاکاوند و بهرام خانی شروع به نواختن کردند تا هماهنگی کامل خود را با سازهای ایرانی نشان دهند.

سراج قطعه «محفل عشق» را برای آغاز کارش انتخاب کرد، همان قطعه‌ای که می‌گوید: یاران ره عشق منزل ندارد و سلطان عشق را در حالی خواند که دف و تنبور گفت‌وگوی هماهنگی با یکدیگر داشتند. قطعه «عشق و مستی» نیز با کلامی از حافظ فضای متفاوتی به سالن بخشید.

سپس یک تنفس ۱۵ دقیقه‌ای مقدمه‌ای بود تا گروه موسیقی ایرانی سراج، یعنی «بربط» و تار شهرام میرجلالی، تار کاکاوند و خانی، نی داود ورزیده، سنتور سورنا صفاتی و تنبک و دف فرهمند و حبیبی بنوازند و سراج «دوش در حلقه ما قصه گیسوی تو بود» را بخواند.

گروه «بیدل» شامگاه ۳۰ شهریور ماه با اجرای ساز و آواز و همچنین قطعه ماه به کار خود پایان داد، بدون اینکه این بار خاطره بدی در ذهن سراج و نوازندگانش از اجرای موسیقی در کرمانشاه ثبت شود.


پایگاه خبری رسانه قانون

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.