حسن رنگرز: انتقادات از رسول خادم حرفه ای نیست/از درگیری خادم و علی آبادی بی اطلاع هستم

‘حسن رنگرز’ روز دوشنبه با حضور در ایرنا اظهار داشت: باید این افتخار بزرگ را به مردم خوب کشورمان تبریک بگویم و تاکید می کنم این افتخارات در گام اول که در بازی های آسیایی گوانگ ژو چین و در گام دوم در بازی های المپیک برای ورزش ایران بدست آمد، به خاطر اقداماتی دولت های نهم و دهم بود.

وی ادامه داد: نگاه ویژه رییس جمهور و بالا بردن اعتبارات باعث شد تا کاروان ورزش ایران بتواند در بازی های المپیک با بالا رفتن پرچم ایران، سرود کشورمان را طنین انداز کند.

نایب رییس فدراسیون کشتی گفت: در یک سال گذشته اقدامات به جای ‘محمد عباسی’ وزیر ورزش و جوانان و بالا رفتن اعتبارات و برطرف کردن مشکلات ورزشکاران باعث شد تا بتوانیم از تمام ظرفیت مدال آوری خود استفاده کنیم و حتی در بعضی از رشته ها که مدال آور هم نبودند، رشد کنیم.

وی تصریح کرد: رشد ایران در تمام رشته ها قابل توجه است و این محصول برنامه ریزی و تفکر و برنامه ریزی ورزشی است و در ورزش کشتی به خصوص کشتی فرنگی حضور محمد بنا بسیار خوب بود.

وی اظهار داشت: حضور بنا و دلاوری ورزشکاران باعث این افتخار آفرینی ها شد و کشتی فرنگی ما توانست برای نخستین بار در بازی های المپیک صاحب مدال طلا شده و ۳ طلا بدست آورد.

نایب رییس فدراسیون کشتی گفت: در کشتی آزاد با تشکر از زحمات ‘غلامرضا محمدی’، حضور پررنگ ‘رسول خادم’ بسیار قابل مشاهده بود و توانستیم نسبت به المپیک قبل رشد چشمگیری در کسب مدال داشته باشیم و این در حالی است که ‘رضا یزدانی’ نیز به دلیل مصدومیت مدال طلای المپیک را از دست داد.

وی اظهار داشت: با وجود اینکه شانس های ما در کشتی آزاد مدال کسب نکردند اما فدراسیون کشتی از عملکرد آنها راضی است و ما نسبت به دور قبل با حضور رسول خادم پیشرفت کرده ایم.

رنگرز در خصوص دلایل نتیجه نگرفتن شانس های مدال ما در کشتی آزاد گفت: علت شکست و نتیجه نگرفتن حسن رحیمی و مهدی تقوی را در وهله نخست، حجم بالای انتظارات از این دو کشتی گیر می دانم و در مرحله دوم در خصوص ‘مهدی تقوی’ برگزاری رقابت ها در صبح و قرعه سخت تاثیرگذار بود.

نایب رییس فدراسیون کشتی گفت: ‘مهدی تقوی’ سال گذشته قهرمان جهان شد و کاملا برای حضور در این رقابت ها آمادگی داشت اما تمام مشکلات، تاثیر منفی روی کار او گذاشت.

وی تاکید کرد: باید بپذیریم قرعه کشی کشتی آزاد ما بی اندازه دشوار بود و شاید اگر خودمان هم می خواستیم نمی توانستیم چنین قرعه سختی را انتخاب کنیم.

وی گفت: باید تمام تلاش خود را کنیم تا اتفاقی که در کشتی فرنگی با حضور محمد بنا رخ داد در کشتی آزاد نیز اتفاق بیافتد و باید به سرمربی تیم به اندازه کافی زمان دهیم زیرا با ۷ ماه زمان نمی توان به موفقیت رسید.

رنگرز در خصوص نداشتن نماینده در فدراسیون بین المللی کشتی (فیلا) گفت: فکر می کنم بعد از اینکه دکتر محمد توکل به خاطر کهولت سن از ‘فیلا’ کنار گذاشته شد، باید از همان زمان به فکر جایگزینی او بوده و کارهای لازم را انجام می دادیم.

وی ادامه داد: برای کسب آرا در ‘فیلا’ باید از ظرفیت های خارج از ورزش هم استفاده کنیم اما با این وجود ما کاندید خود را معرفی کردیم و اما قابل پیش بینی بود که نمی توانیم رای بیاوریم.

وی تصریح کرد: باید با اتخاذ یک برنامه ریزی صحیح از همین حالا برای عضویت در هیات رییسه کنفدراسیون کشتی آسیا و در سال ۲۰۲۴ برای فیلا برنامه ریزی کنیم و اطمینان دارم با توجه به افراد خوبی که در اختیار داریم می توانیم رای بیاوریم.

رنگرز در خصوص کسب سهمیه از سوی کشورهایی چون قطر، جمهوری آذربایجان و ترکیه خاطرنشان کرد: این کشورها برای کسب کرسی، بودجه زیادی را کنار گذاشته و توانسته اند توقعات ‘فیلا’ را برآورده سازند.

وی با اشاره به توقعات فیلا گفت: فدراسیون بین المللی کشتی از کشورها توقع کمک مالی دارد و ما اگر بتوانیم خواسته آنها را برآورده سازیم می توانیم دیگر شاهد ناداوری ها نباشیم و میزبانی های خوبی را برعهده بگیریم.

نایب رییس فدراسیون کشتی در خصوص احتمال جدایی ‘محمد بنا’ از تیم ملی کشتی فرنگی ایران اظهار داشت: بنا یک سرمایه ملی است و بارها شایستگی خود را اثبات کرده و نه تنها فدراسیون کشتی بلکه همه مسوولان ورزش برای حفظ ‘محمد بنا’ تلاش خواهند کرد و اطمینان داشته باشید ما این سرمایه ملی را از دست نخواهیم داد.

وی در خصوص وضعیت رسول خادم گفت: در کشتی آزاد وضعیت فرق می کند و باید وضعیت مدیریتی فدراسیون کشتی را ببینیم و اول باید ثبات برقرار شود و بعد از آن مذاکرات خود را با ‘رسول خادم’ که امیدوارم او را نیز بتوانیم در تیم ملی حفظ کنیم، ادامه دهیم.

رنگرز با تقدیر از زحمات رسول خادم اظهار داشت: باید از زحمات خادم تشکر کنم زیرا او در مدت زمان کمی که در تیم ملی حضور داشت تلاش های فراوانی کرد و اطمینان دارم با حضور او می توانیم عقب ماندگی کشتی آزاد را نیز جبران کنیم. خادم عاشق کشتی است و باید قدر چنین بزرگانی را بیشتر بدانیم.

وی در خصوص شایعات اخیر مبنی بر درگیری رسول خادم و محمد علی آبادی در لندن گفت: در این خصوص چیزی نشنیده ام و نمی توانم این خبر را تایید کنم اما با توجه به شناختی که از خادم دارم فکر نمی کنم چنین اتفاقی رخ داده باشد.

نایب رییس فدراسیون کشتی در خصوص حضور ‘غلامرضا محمدی’ در مسابقات کشتی بازی های المپیک اظهار داشت: او با علاقه خود به این مسابقات رفته است و فدراسیون کشتی هیچ کمکی نکرده است زیرا ما توان این کار را نداشتیم.

وی در خصوص اینکه آیا اگر زمان به عقب برگردد بازهم غلام محمدی را برکنار خواهد کرد، گفت: در آن مقطع من تصمیم گیرنده نبودم و این اتفاق با نظر مستقیم حجت الله خطیب رخ داد.

وی با اشاره به انتقادات مطرح شده از تیم کشتی آزاد، خاطرنشان کرد: متاسفانه این انتقادات حرفه ای نیست و باید بدانیم رسول خادم یک سرمایه ملی برای کشتی ایران است و تمام تلاش خود را برای موفقیت تیم ملی کرد و آبروی خود را گرو گذاشت.

مشاور وزیر ورزش و جوانان افزود: اتفاقات خوبی در کشتی رخ داده و امیدوارم حمایت ها از ما چند برابر شود.

رنگرز در خصوص زمان برگزاری انتخابات فدراسیون کشتی گفت: سیاست گذاری در خصوص زمان برگزاری انتخابات بستگی به وزارت ورزش و جوانان دارد اما کاندیدها مشخص هستند و هیچ ضرورتی برای فراخوان مجدد وجود ندارد.

وی با اشاره به دلایل خود برای حضور در این انتخابات اظهار داشت: به خاطر تکلیفی که احساس کردم به عنوان یک عضو کوچک خانواده کشتی، در این انتخابات ثبت نام کردم و امیدوارم شایسته ترین فرد انتخاب شود.

ورزشی. ** ۹۱۱۸ ** ۱۵۸۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۴۵۰۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.