حسن روحانی: بسیار​ها در مقایسه مسئولان اجرایی فعلی با خودشان می​گویند چرا من کاندید نشوم؟

۲۱فروردین۱۳،

به گزارش خبرآنلاین، این را حسن روحانی نامزد بالقوه انتخابات ریاست جمهوری گفت که پیش از این گفته بود ۱۰-۱۵ رجل سیاسی بیشتر نداریم.

حال آنکه قریب به ۳۰ نفر اعلام نامزدی کرده​اند یا از آنها دعوت شده است که در انتخابات نامزد شوند. روحانی در پاسخ به اینکه «این همه نامزد را ناشی از احساس تکلیف آنان می‌دانید یا افزایش سطح اعتماد به نفس عمومی و یا اینکه طی سه دهه قبل در تربیت و ارتقای مدیران کلان اجرایی چنان خوب عمل شده که اینقدر نامزد داریم؟»، با خنده گفت: خوب است که این همه اشخاص احساس تکلیف می​کنند!

وی افزود: من گفته بودم اگر بپرسند، رجل سیاسی، معمولاً ۱۵-۱۰ نفر بیشتر را معرفی نمی‌کنند. فکر می‌کنم تعبیر شما ممکن است درست باشد، پس از دولت نهم و دهم اعتماد به نفس​ها بسیار شده است. از این رو بسیار از اشخاص وقتی خودشان را با مسئولین فعلی اجرایی مقایسه می​کنند، چنین اعتماد به نفسی می​یابند و از خودشان می​پرسند «من چرا نه؟»

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: البته بعضی هم احساس تکلیف می​کنند. چون شرایط کشور، شرایط خاصی است و کشور با مشکلات فراوانی روبرو است، اشخاصی احساس می​کنند که در این شرایط خاص با برنامه​هایشان می توانند کشور را متحول کنند. البته به نظرم تا زمان ثبت نام، بعضی از کسانی که تا امروز اعلام نامزدی کرده​اند، از صحنه کنار می‌روند. فکر نمی​کنم همه کسانی که ابراز تمایل کرده​اند تا نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم شوند، نهایتا ثبت نام هم بکنند. البته در کل تعداد نامزدها به قول شما خبرنگاران «با ترافیک سنگینی» روبرو است.

مشروح این گفت و گو را اینجا بخوانید.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.