حسینی: وقتی کتاب محتوا ندارد شکایت از حق تالیف بی معناست

شنبه ۲۰ خرداد – ۰۵:۲۲:۱۷ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا ، نماینده مردم نیشابور در مجلس هشتم با بیان اینکه امروزه کتاب در تالاب بی محتوایی دست و پا می‌زند گفت: بسیاری از نویسندگان ادبیات، هنوز توانایی لازم در زمینه نوشتن کتاب را ندارند و در این راه حرفه‌ای نشده‌اند.
به گزارش خبرگزاری آریا ، سید علی حسینی درباره شکوه نویسندگان از وضعیت حق تالیف کتاب در کشور بیان کرد: بازار کتاب بیشتر بر اساس معادله عرضه و تقاضا اداره می‌شود بدین معنی که هرچقدر محتوای کتاب خوب باشد به طبع، خرید کتاب نیز بیشتر خواهد بود و حق تالیف نویسنده هم افزایش می‌یابد.
نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حمایت از نوقلمان باید در روند کار دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد افزود: در حال حاضر حمایت از طرف دستگاه‌های ذی‌ربط انجام می‌گیرد ولی گاه این پشتیبانی با شدت و ضعف بسیار همراه است.
وی تصریح کرد: یکی از حمایت‌هایی که از طرف وزارت ارشاد صورت می‌گیرد خرید آثار نفیس است که بر اساس آن، نویسندگان با بستن قرارداد، ابتدا مبلغی را قبل از چاپ کتاب دریافت می‌کنند و بقیه دستمزد نیز پس از چاپ کتاب به نویسنده داده می‌شود.
حسینی جای خالی آموزش در تالیف کتاب را معضلی مهم دانست و ادامه داد: باید دستگاه‌های اجرایی در صدد آموزش نخبگان، نویسندگان و حتی شاعران جوان برآیند تا آنها، آماده تالیف شوند چراکه امروزه آموزش در بسیاری از استان‌ها و شهرستان‌ها تعطیل شده و باید گفت که این مهم دراین عرصه مغفول مانده است.
به نقل از خانه ملت ، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم گفت: متاسفانه با وجود آنکه بسیاری از نویسندگان به ویژه در عرصه علوم انسانی، هنوز به کارکشتگی لازم نرسیده‌اند اما دست به تالیف کتاب می‌زنند و می‌توان گفت در این شرایط هیچ‌گاه کیفیت کتاب‌ها ارتقا نخواهد یافت.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۰۹۱۷۲۲۱۷۵۸۶


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.