حسینیان: برای ریاست کمیسیون تلاش نمی کنم اما اگر هیات رئیسه پیشنهاد داد، در خدمت هستم

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی آمادگی خود را برای پذیرش مسئولیت این کمیسیون در صورت معرفی از سوی هیئت رئیسه مجلس اعلام کرد.
روح الله حسینیان ، در خصوص پذیرش مسئولیت کمیسیون متبوعش در صورت معرفی وی از سوی هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: من نه برای ریاست کمیسیون اصل ۹۰ تلاش می کنم و نه از مسئولیت فرار می کنم و اگر هیئت رئیسه تشخیص داد بنده را برای ریاست کمیسیون اصل ۹۰ معرفی کند، امتناع نخواهیم کرد و در خدمت هستم.
حسینیان افزود: اگر دوستان به این تصمیم برسند که شخص دیگری را برای ریاست کمیسیون معرفی کنند هم در خدمت ایشان خواهم بود و تلاش خواهیم کرد بتواند وظیفه خود را انجام دهد.
عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی گفت: اعضای کمیسیون اصل ۹۰ و رئیس آن مانند سایر کمیسیون های تخصصی مجلس انتخاب نمی شوند.
وی افزود: ۸ نفر از اعضای این کمیسیون توسط هیئت رئیسه مجلس منصوب می شوند و از طرف دیگر هر کدام از کمیسیون های اصلی یک نماینده برای عضویت در این کمیسیون معرفی می کنند و رئیس کمیسیون نیز با معرفی هیات رئیسه و رأی نمایندگان در صحن علنی مجلس انتخاب می شوند.
حسینیان در پاسخ به این سوال که آیا برنامه ای برای افزایش کارآمدی کمیسیون اصل ۹۰ دارد، اظهار داشت: کمیسیون اصل ۹۰ از کمیسیون های مهم است که تجربه چند ساله دارد و ما هم با دوستان برای ترفیع جایگاه و کارآمدی آن همفکری خواهیم کرد تا بیش از پیش در خدمت مردم باشد.
کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی براساس یکی از اصول مهم قانون اساسی به منظور رسیدگی به شکایات مردمی از طرز کار دستگاه ها تشکیل شده و تخلفات احراز شده دستگاه ها و مدیران را به قوه قضائیه ارجاع می دهد.
/۲۷۲۱۲
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.