حضرت زهرا (س) همواره مراقب جامعه توحیدی بود

ما افتخار می‌کنیم که به چنین بانویی دل بسته‌ایم و در به در کوچه این بانوی بزرگ دو عالم هستیم.

مردم متدین و دیندار تهران ظهر امروز پس از اقامه نماز جماعت به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در میدان فاطمی، به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه(ع) به عزاداری و سینه‌زنی پرداختند. صدیقی در این مراسم عزاداری به فضائل حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: حضرت زهرا (س) مادر معرفت و همه خوبی‌ها است و ما افتخار می‌کنیم که به چنین بانویی دل بسته‌ایم و در به در کوچه این بانوی بزرگ دو عالم هستیم.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه “حضرت زهرا (س) همواره مراقب جامعه توحیدی بود و لحظه‌ای از رهبری و سعادت جامعه غافل نمی‌شد”، افزود: ایشان هرچه می‌خواست، برای خدا و خلق خدا بود. کسانی که مردم را تنها تا جایی می‌خواهند که به آنها رای دهند، افرادی بی‌فرهنگ و بد هستند و تلقی خود را تا آنجا می‌بینند که مردم دور آنها جمع شوند.

وی با اشاره به تلاش‌های حضرت زهرا (س) برای به سعادت رسیدن مردم و خدمت بی‌توقع ایشان در راه خدا، تاکید کرد: اگر می‌خواهیم جامعه رو به جلو حرکت کند باید خدمت، بدون توقع و برای رضای خدا باشد. زنان و مردان و بویژه جوانان، حماسه‌ها بیافریند بدون آنکه کمترین توقعی داشته باشند؛ همچون شهید مصطفی احمدی روشن، شهید شهریاری و دیگر شهدای هسته‌یی که با اینکه می‌دانستند کشته خواهند شد اما این عرصه علمی را مسلخ عشق قرار دادند و خون خود را هدیه کردند. درجه شهادت نیز اصولا برای کسانی است که از نام و نان خود گذاشته باشند و اینها نیز چنین بودند. باید برای خدا کار کرد تا زلال و پاک شد.

صدیقی یکی از دیگر ویژگی‌های حضرت زهرا (س) را، ولایتمداری عنوان کرد و گفت: ولایتمداری و جانفشانی حضرت زهرا (س) برای حفظ مشعل یک جامعه و بالا نگه داشتن پرچم عزت جامعه از دیگر ویژگی‌های ایشان بود. حضرت زهرا (س) به ما آموختند که رهبری باید ذوب در مردم باشد و مردم نیز ذوب رهبری باشند و ایشان خود نیز هیچگاه اجازه ندادند که شمع وجود پیامبر به خاموشی گراید.

وی ادامه داد: رهبر عزیز ما نیز به حق برای ما ذخیره الهی است و زندگی ایشان نیز سر سوزنی بالاتر از زندگی مردم عادی نیست و هرگز توقعی از مردم ندارند بلکه همواره از جان و آبروی خود برای مردم مایه می‌گذارند. این رهبری دینی است که همچون شما زندگی می‌کند، سپرده‌ای ندارد و برای خود نمی‌اندوزد و همواره برای رضا خدا و خدمت به مردم تلاش می‌کند و وحدت هم آن چیزی است که شما را نجات می‌دهد و این رهبری است که وحدت ایجاد می‌کند و قابل تجزیه نیست.

امام جمعه موقت تهران همچنین تصریح کرد: تا زمانی که این روحیه پیدا نشود که ولی امر یک سلطان، پادشاه یا یک مدیر نیست و مسئولان ما انقیاد کامل اعتقادی نداشته باشند و در عرض ولی امر حرکت کنند، این حکومت‌ها به حکومت‌هایی عطف خواهد شد که همه چیز را برای خود می‌خواهند و همچون حکومت‌هایی که مردم را به خاطر خود غارت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، پس از پایان سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی، مداحان مرثیه‌سرایی کردند و مردم حاضر در این مراسم در سوگ شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) به عزاداری و سینه‌زنی پرداختند.

کلیدواژه ها:

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.