حضرت زینب (س) پیامبر کربلا است

۰۲م آذر ،

مدیر حوزه علمیه خواهران الزهرا (س) استان زنجان گفت: حضرت زینب (س) با بردباری که در صحرای کربلا به خرج داد پیامبر کربلای امام حسین(ع) است.

عدیله علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه زنجان، افزود: این مرکز با فرا رسیدن ماه محرم برنامه‌های متعددی را از جمله برگزاری جلسه سخنرانی در روز تاسوعا و برگزاری دعای زیارت عاشورا و برپایی نمازظهر و عصر در روز عاشورا در نظر خواهد داشت.

وی تصریح کرد: مراسم دعای زیارت عاشورا همه روز در دهه اول ماه محرم از ساعت ۷:۳۰ تا ۸ برای خواهران حوزه و عموم شهروندان در این مرکز برگزار می‌شود.

این مسوول با بیان این‌که «هدف از برگزاری مراسم آشنایی اشخاص با جریان واقعی کربلا است» یادآور شد: حوزه‌های علمیه باید به محتوای قیام امام حسین(ع) بپردازند و دقت در این جریان نه تنها در ظاهر بلکه در داخل انسان‎ها نیز نمود پیدا کند.

وی اظهار کرد: یکی از مواردی که زنان امروز باید از حضرت زینب (س) بیاموزند این نکته است که این حضرت با حفظ حس زنانگی خود موفق شد پیامبر کربلای امام حسین(ع) شود و واقعه‎ای به این وسعت را با زنانگی خود پیش برد و به جایگاه والایی رساند.

علیزاده با بیان این‌که «زنان باید انرژی خود را در قسمت‎هایی صرف کنند که کمتر به آنها پرداخته شده است» اضافه کرد: آنها باید عفت خود را در نگاه، پوشش، رفتار و خلقیات خود حفظ کنند و زینب‌وار در عرصه اجتماع حضور داشته باشند.

وی در ادامه بیان کرد: حضرت زینب (س) در واقعه کربلا مادر همه امت امام حسین(ع) بودند و پیروی از ولایت ایشان را به درجه‎ای رساند که در مصیبت‎های بزرگ وارده همچون کوهی استوار دوام آورده و اسوه مقاومت شناخته شده‎اند.

این مقام مسوول با بیان این‌که «حضرت زینب شب قبل از عاشورا از اتفاقات این روز خبر داشتند» خاطرنشان کرد: حضرت زینب قبل از عاشورا با حضرت زینب قبل از عاشورا بسیار متفاوت بود چرا که ایشان تسلیم ولایت شده و توانستند بر سختی‌ها فائق آیند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.