حضور بیش از ۱۰۰ شرکت در دور دوم مناقصه های شیل گس چین

خبرگزای آریا-  بیش از ۱۰۰ شرکت چینی علاقه مند به حضور در دور دوم مناقصه های شیل گس (تولید گاز از سنگ های رسی) چین هستند.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، بیش از ۱۰۰ شرکت چینی به مشارکت در دور دوم مناقصه های شیل گس چین که احتمال دارد ظرف هفته های آینده برگزار شود، علاقه مند هستند.
به گفته منابع دولتی و صنعتی، وزارت منابع طبیعی چین پیش بینی می کند دومین دور از مناقصه های شیل گس خود را ظرف چند هفته آینده برگزار کند.
چین بر این باور است که بزرگ ترین ذخایر شیل گس جهان را در اختیار دارد.
یک منبع دولتی اعلام کرد: بسیاری از شرکت ها از جمله شرکت های غیر مرتبط با انرژی و منابع معدنی اعلام کرده اند که علاقه مند به مشارکت در این دور از مناقصه های شیل گس چین هستند.
منابع آگاه افزودند: شرکت کنندگان بالقوه ای از جمله معدنچیان زغال سنگ، شرکت های خدماتی، شرکت های سرمایه گذاری و بخش های مستغلات و املاک در این دور از مناقصه ها شرکت خواهند کرد.
آنها اظهار کردند: حق امتیاز حدود ۲۰ بلوک واقع در جنوب چین با منطقه ای به وسعت حدود ۱۰ هزار کیلومتر مربع در این دور از مناقصه ها واگذار خواهد شد.
نخستین دور از مناقصه های شیل گس چین ماه ژوئن سال ۲۰۱۱ بر گزار شد که مجوز توسعه دو بلوک دارای گاز رسی به دو شرکت چینی واگذار شد.
بنابر اعلام اداره اطلاعات انرژی آمریکا، ذخایر شیل گس چین ممکن است به یک تریلیون و ۲۷۵ میلیارد فوت مکعب (۳۶ تریلیون مترمکعب) برسد.
پکن قصد دارد به منظور کاهش وابستگی خود به نفت و زغال سنگ، با سه برابر کردن مصرف گاز، این رقم را تا سال ۲۰۲۰ به حدود ۱۰ درصد برساند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.