حضور در ارتفاع!/ تصویری

دیده بان حقوق حیوانات: پرندگان همانند پستانداران حیواناتی خونگرم محسوب شده، اما همانند خزندگان تخم گذار هستند. ویژگی مشابه پرندگان برخورداری از بال و پر بوده و اکثر گونه های آن قابلیت پرواز دارند. در واقع، پر عامل تمایز پرندگان با دیگر موجودات محسوب شده و افزون بر امکان پرواز، همانند یک لایه محافظ در برابر شرایط مختلف آب و هوایی عمل می کند. در میان اکثر گونه های پرندگان، پرنده نر آواز می خواند و از این طریق به مشخص کردن قلمرو و یا جذب جفت می پردازد. هر چند بیشتر تصور ما از یک پرنده به نگه داری گونه هایی خاص در منازل محدود می شود اما در واقع شناخت ویژگی های پرندگان و کشف اسرار مربوط به چرخه حیات آنها شاخه ای مجزا و بسیار گسترده در علوم زیست شناسی به شمار می رود.

این تصویر توسط اداره حفاظت از محیط زیست نیوزیلند منتشر شده و در آن سه طوطی سبز رنگ از گونه نادر “کاکاپو” در جزیره “کادفیش” دیده می شوند. این جزیره از سال ۱۹۹۰، پناهگاه پرندگانی که فاقد توانایی پرواز هستند، محسوب می شود. طوطی کاکاپو نیوزیلند در خطر انقراض قرار دارد.

یک پرنده بافنده به لانه خود که از درختی در کاتماندو نپال آویزان است، نزدیک می شود. پرنده های بافنده از راسته گنجشک سانان و مرتبط با خانواده فنچ ها هستند. پرنده بافنده یکی از ۸۶۸ گونه پرنده ای است که در نپال یافت می شوند. تنوع آب و هوایی و توپوگرافی این کشور موجب شده تا به منزلگاه بیش از ۱۰ درصد از گونه های پرنده جهان مبدل شود.


پنگوئن های جنتو اولین سالگرد حضور خود در “آکواریوم حیات دریایی” لندن را جشن گرفته اند. این گونه از طول عمری بین ۱۵ تا ۲۰ سال در حیات وحش برخوردار است. ممکن است یک پنگوئن جنتو بالغ برای بدست آوردن غذا در طول روز ۴۵۰ شیرجه در آب بزند.

دسته ای از فلامینگوها در آب های “دره فلامینگو” واقع در نزدیکی شهر Manaure کلمبیا.

یک جفت کرکس سیاه در مرکزی که توسط “بنیاد حفاظت از کرکس های سیاه” در مایورکا اسپانیا شکل گرفته، نگهداری می شوند. کرکس سیاه تقریبا در دهه هفتاد میلادی منقرض شده بود. بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی بنیاد حفاظت از کرکس های سیاه، این گونه بزرگترین پرنده شکاری اروپا است.

جوجه جغدهای برفی باغ وحش هانوفر آلمان در سبد منتظر دریافت غذای خود هستند. جغد برفی برای اولین بار توسط کارلوس لینه – پدر طبقه بندی و نامگذاری نوین موجودات – در سال ۱۷۵۸ طبقه بندی شد.

عقاب طلایی یکی از زیباترین پرندگان شکاری جهان محسوب می شود که در زیست گاه های باز و نیمه باز ساکن است. این شکارچی بلند پرواز در امتداد رشته کوه های البرز و زاگرس، و کویرهای مرکزی ایران نیز یافت می شود.

همانند برخی انسان ها، چرخ ریسک های آبی نر نیز با کاهش تدریجی زیبایی جفت خود، زمان بیشتری را خارج از لانه گذرانده و به جوجه ها توجه کمتری نشان می دهند.  

حساسیت مسابقات تنیس ویمبلدون ۲۰۱۲، توجه این دم جنبانک را نیز به خود جلب کرده است. دم جنبانک از راسته گنجشک سانان محسوب می شود.

سامبو (گربه سیاه در تصویر)، پیپس (سینه سرخ در تصویر) را نه به عنوان یک شکار بلکه به عنوان دوست خود پذیرفته است.  

یک طوطی هندی طوق دار بر روی شاخه بامبو در “جزیره ماهه” واقع در “سیشل” استراحت می کند. طوطی ها یکی از باهوش ترین پرندگان با قابلیت تقلید صدا هستند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.