حضور پورمحمدی برای دستگاه قضا و دولت یک فرصت است

اردیبهشت ۱۴۰۳

حجت‌الاسلام رئیسی در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان بازرسی کل کشور:

معاون اول قوه قضاییه گفت: سازمان بازرسی کل کشور تضمین کننده اجرای قانون و سلامت اداری کشور است چرا که بازرسی و نظارت این سازمان نقش پیشگیرانه و سبب رفع نواقص خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی ممتاز نیوز، حجت‌الاسلام رئیسی معاون اول قوه قضاییه در مراسم تودیع حجت‌الاسلام پورمحمدی و معارفه ریاست سازمان بازرسی قاضی سراج که صبح امروز در سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد اظهار داشت: این جلسه به پاس خدمات ارزشمند حجت‌الاسلام پورمحمدی که در یک دوره ۵ ساله در این سازمان نظارتی خدمت و تلاش کرده‌اند تشکیل شده، اما همگی می‌دانیم که قدردانی از زحمات وی در این یک ساعت نمی‌گنجد. 

حجت‌الاسلام رئیسی ادامه داد: بنده به سهم خود و از طرف ریاست قوه قضاییه‌ آیت‌الله آملی‌لاریجانی از زحمات حجت الاسلام پورمحمدی و معاونین بازرسان وی در سراسر کشور تشکر می‌کنم چرا که بدون تردید موفقیت حجت‌الاسلام پورمحمدی محصول زحمات تک تک معاونین و بازرسان وی است.

وی تصریح کرد: قاضی سراج بیش از ۳۰ سال است که مورد شناخت بنده است و من در حوزه‌های مختلف قضایی از نزدیک با وی همکاری داشته‌ام و با شخصیت، استقلال و توانمندی و نفوذناپذیری وی در ارتباط با کار آشنایی دارم بنابراین انشاالله وی بتواند به نتایج برتر و بهتری در این عرصه دست یابد.

معاون اول قوه قضاییه بیان کرد: حضور حجت الاسلام پورمحمدی در دولت بعنوان یک فرصت برای دستگاه قضایی و دولت است و انشاءالله وی با همان حساسیت کار خود را دنبال می‌کند.

حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: سازمان بازرسی کل کشور نظارت عام انجام می‌دهد و این نظارت با نظارت خاصی که در قوای مقننه و اجرایی صورت می‌گیرد تفاوت دارد. بنابراین نظارت عام سازمان نقش پیشگیرانه‌ای در بخش‌های مختلف دارد بویژه اینکه گزارش‌های سازمان متقن و کارشناسی شده است بنابراین اثربخش نیز خواهد بود.

وی افزود: نگاه بازرسی تعامل با دولت است و نباید نگاه به بازرسی نگاه به یک مزاحم باشد، چرا که بازرسی یک همراه صمیمی برای کشور است که نقاط ضعف را می‌بیند و برای اجرای قانون و سلامت اداری کشور نقش مهمی دارد.

حجت الاسلام رئیسی تصریح کرد: وظیفه اول و به ذات سازمان بازرسی کل کشور نظارت داخل سازمانی نظارت برای مدیران است و پس از آن به سبب قانون بازرسی‌های برون سازمانی صورت می‌گیرد که سبب خوب دیدن و رفع نواقص می گردد.

معاون اول قوه قضاییه بیان کرد: سازمان بازرسی کل کشور بر بخش‌های مختلف نظارت می‌کند و گزارش‌های متقنی را ارائه می‌دهد لکن اگر بسترهای فساد باقی بماند ما همچنان شاهد فساد خواهیم بود بنابراین سلامت اداری باید در جامعه پیاده شود و ما هرچه نظام مالیاتی، پولی و واردات و صادرات را شفاف کنیم ناظران هم می‌توانند نظارت دقیقتری انجام دهند.

وی تصریح کرد: عدالت و قانون رابطه تنگاتنگی با هم دارند و به هر میزانی که قانون نقد شود عدالت از بین می‌رود و قانون شکنی امری ناپسند و ضد ارزش تلقی می‌شود.

حجت الاسلام رئیسی افزود: سازمان بازرسی کل کشور گام‌هایی برداشته و به نقطه‌ای رسیده، اما این نقطه به معنای نقطه اوج نیست و باید گام‌های بهتر و برتری برداشته شود و به دولت برای خوب دیدن و جامع دیدن کمک کرده و امیدواریم خروجی کار افزایش اعتماد مردم نسبت به نظام باشد؛ چرا که رمز پیروزی و عدم موفقیت کشورهای بیگانه در کشورمان وجود مردمی ولایت مدار و معتقد به نظام است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.