حضور چین در صنعت نفت انگلستان تقویت می شود

چهارشنبه ۴ مرداد – ۰۳:۴۵:۱۱ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- شرکت های چینی با مالکیت سهام چند شرکت در میدان های نفتی دریای شمال، بخش عمده ای از تولید نفت انگلستان را به خود اختصاص می دهند.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا،  پس از خرید سهام دو شرکت کانادایی فعال در تولید نفت در دریای شمال از سوی شرکت های چینی، اژدهای زرد حدود ۱۳ درصد از تولید نفت و گاز انگلستان را به خود اختصاص خواهد داد.
شرکت چینی سینوک قصد دارد با پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد دلار، شرکت کانادایی نکسن را مالک شود و سینوپک، دیگر شرکت بزرگ نفتی چین، ۴۹ درصد از سهام زیرشاخه انگلیسی شرکت کانادایی تالیسمان را به قیمت یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار می خرد.
برآوردها نشان می دهد دو شرکت نکسن و تالیسمان در مجموع روزانه حدود ۳۰۰ هزار بشکه، یعنی نزدیک به یک سوم از تولید نفت خام انگلستان در دریای شمال را به خود اختصاص داده اند.
افزون بر این حجم قابل توجه تولید، چینی ها با تصاحب این دارایی های نفتی در دریای شمال، می توانند اشراف بهتری نسبت به قیمت گذاری جهانی نفت خام پیدا کنند.
یکی از معامله گران نفتی دریای شمال گفت: اگر شما در نفت (دریای شمال) سهم داشته باشید، یک گام به منبع اصلی اطلاعات بازار نفت نزدیک تر هستید و با توجه به نقش نکسن در انتشار اطلاعات نفتی، سینوک همزمان با این شرکت از آخرین اخبار مربوط به شاخص های نفت خام دریای شمال آگاه می شود.
حدود دو میلیون بشکه از واردات روزانه نفت خام چین، بر پایه نفت خام برنت دریای شمال قیمت گذاری می شود و نوسان های قیمتی انواع نفت خام تولیدی در دریای شمال، می تواند میلیون ها دلار برای چینی ها هزینه داشته باشد.
چین با مصرف روزانه ۹ میلیون و ۷۵۸ هزار بشکه نفت خام در سال ۲۰۱۱ میلادی، دومین مصرف کننده بزرگ این کالا در جهان به شمار می آید.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۲۵۱۵۴۵۱۱۴۶۸


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.