حفره‌ای خطرناک در کمین تمام اندرویدی‌ها

۱۲ تیرماه ۱۳،

یک مؤسسه امنیتی از شناسایی حفره خطرناکی در سیستم عامل اندروید خبر داده که تمامی دستگاه‌های مجهز به این سیستم عامل در برابر آن آسیب پذیر می باشند.
 
به گزارش فارس به نقل از ونچر بیت، این آسیب پذیری به گونه‌ای است که به هکرها امکان می‌دهد به داخل تمامی دستگاه‌های مجهز به سیستم عامل اندروید که در چهار سال اخیر ساخته شده نفوذ کنند و اطلاعات کاربران را بخوانند، به کلمات عبور آنها دسترسی پیدا کنند و تمامی کارکردهای گوشی‌های هوشمند اعم از تبادل پیامک، برقراری تماس های تلفنی یا روشن کردن دوربین گوشی را کنترل کنند.
 
با توجه به اینکه در حال حاضر حدود ۹۰۰ میلیون گوشی و تبلت مجهز به آندروید در سراسر جهان وجود دارد، آسیب پذیری یاد شده تبعات بسیاری خواهد داشت.
 
این تروجان هم می‌تواند به برنامه های مختلف گوشی دسترسی یابد و پیامک ها و اسناد و … را قرائت کند، تمامی اطلاعات ورود به حساب های کاربری را ذخیره و دریافت کند و به طور خلاصه گوشی شما را به کنترل کامل خویش درآورد. آسیب‌پذیری یاد شده ناشی از نحوه تایید برنامه‌های اندرویدی در این سیستم عامل است.
 
شرکت امنیتی Bluebox می‌گوید جزییات این مساله را از ماه فوریه در اختیار گوگل گذارده و قرار است گوگل در این زمینه با شرکای تجاری و کاری خود مشورت و آنها را در جریان قرار دهد. ظاهرا شدت و ضعف این خطر تا حد بسیاری بستگی به مدل گوشی و تبلت و کارخانه سازنده آن دارد.
 
Bluebox به کاربرانی که از شرایط گوشی خود و سیستم عامل اندروید آن اطلاع ندارند اخطار داده که در زمان نصب برنامه‌های تازه کاملا هشیار باشند و از نصب برنامه‌های مشکوک با طراح ناشناخته اجتناب کنند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.