حلقه اصلاحات اجتماعی برای رسیدن به کمال از خود انسان آغاز می شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی عصر یکشنبه در همایش بزرگداشت سردار شهید حاج ستار ابراهیمی و نقد و بررسی کتاب “دختر شینا” اظهار داشت: امروز غربی ها در مرزهای فرهنگی ایران هجمه نهایی خود را آغاز کرده اند چراکه اگر در مرزهای فرهنگی نظام سلطه به نتیجه نرسد باید آنچه هست را بپذیرند.

باید به تولید آثار فرهنگی فاخر توجه ویژه داشت

وی با بیان اینکه مجاهدان فی سبیل الله برای زندگی خود هدفی الهی داشتند، افزود: باید به تولید آثار فرهنگی فاخر توجه ویژه داشت.

وی با بیان اینکه باید در راستای نشر اسلام گام برداشت، گفت: برای دستیابی به سبک و مدل زندگی اسلامی و ترسیم زندگی با هدف، باید خود را به قرآن عرضه کرد و مکتب اهل بیت را مورد مطالعه قرار داد تا زندگی فاخری برای فرد ترسیم شود.

وی با تاکید بر اینکه قرآن به انسان معیار می دهد، ادامه داد: پدر و مادر باید در چگونگی تربیت فرزندان خود بر این نکته که دنیا اصل نیست و گذرا است، توجه داشته باشند.

زبان هنر کاملا مکشوف نیست و نتیجه را به مخاطب می سپارد

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور در ادامه در خصوص کتاب “دختر شینا” با بیان اینکه زبان هنر کاملا مکشوف نیست و نتیجه را به مخاطب می سپارد، ادامه داد: فرزندی که با تربیت دینی بزرگ شده و معرفت دینی دریافت کرده است، به طور حتم با سایر افراد متفاوت خواهد بود.

حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی با بیان اینکه در نظام فرهنگی این خانواده تربیت خدامحوری دیده می شود، گفت: حاج ستار ابراهیمی به عنوان پدر خانواده دارای معرفت خداجویی است و همین امر خانواده را بیمه کرده است.

تحصیلات آکادمیک مقام انسان را بالا نمی برد

وی با تاکید بر اینکه تحصیلات آکادمیک مقام انسان را بالا نمی برد، ادامه داد: معرفت خداجویی مهمترین اصل در این زمینه است.

وی با بیان اینکه کتاب “دختر شینا” مهمترین بخش نگاه انقلاب را ورق می زند، ادامه داد: در این کتاب چگونگی ساختن مدینه فاضله براساس هسته های کوچک اجتماع که همان روستاست، بیان شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس بیانات قرآن کریم سبک زندگی ایرانی اسلامی دارای مشخصه هایی است، گفت: باید انسانهایی خداباور، معادباور، مسئولیت پذیر پرورش یابند.

حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی با بیان اینکه در جوان غربی به دلیل نگاه منفعت طلبی عنصر مسئولیت پذیری دیده نمی شود، گفت: ایثار و شهادت قله مسئولیت پذیری است و باید در سبک زندگی به آن توجه کرد.

شبکه های ماهواره ای تغییر سبک زندگی را مدنظر قرار داده اند

وی با اشاره به اینکه از طریق شبکه های ماهواره ای هجمه هایی به ایران وارد است که تغییر سبک زندگی را مدنظر قرار داده است، گفت: غرب در صدد ترویج فرهنگ متغایر با فرهنگ ایرانی است که این امر در سایه مسئولیت پذیری خنثی می شود.

حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی با بیان اینکه نویسنده کتب “دختر شینا” نگاه عمیق خانواده مطلوب ایرانی و ولایتمدار را در این کتاب معرفی کرده است، افزود: این کتاب برداشت دیگری از دفاع مقدس است.

وی با تاکید بر اینکه این نوع نگاه باید ادامه داشته باشد، گفت: نگاه عنوان شده در متن این کتاب، نگاه ملموس زمانه است.

حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی با بیان اینکه تظاهرات دینی و فرهنگی در این کتاب به وفور دیده می شود، تاکید کرد: حلقه اصلاحات اجتماعی برای رسیدن به کمال بر اساس دین و آیین از خود انسان آغاز می شود.

یاد‌آور می‌شود، کتاب “دختر شینا” خاطرات مرحوم قدم‌خیر محمدی کنعان، همسر سردار شهید حاج ستار ابراهیمی هژیر است که به همت دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری و به قلم بهناز ضرابی‌زاده نویسنده برجسته استان همدان منتشر شده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.