حل مشکل ارتباطی منطقه سیری در دو هفته آتی

در حال حاضر تجهیزات مربوط به جزیره کیش به منطقه ارسال و تجهیزات منطقه سیری نیز ظرف چند روز آینده وارد این منطقه شده اگر این ارتباط بین سیری و کیش برقرار شود، مشکل منطقه سیری در زمینه ارتباطات تلفنی و اینترنت به کلی برطرف می شود.

محمدرضا گلشنی‌اصل رئیس ICT شرکت نفت فلات قاره ایران ، در گفتگو با خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، با بیان این مطلب گفت: با پیگیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های مختلف مقرر شد شرکت ایرافون، زمینه ارتباط سیری و جزیره کیش را از طریق جزیره فارور برقرار نماید. در حال حاضر تجهیزات مربوط به جزیره کیش به منطقه ارسال و تجهیزات منطقه سیری نیز ظرف چند روز آینده وارد این منطقه شده و در ۱۵ روز آینده  این ارتباط برقرار می‌گردد. اگر این ارتباط بین سیری و کیش برقرار شود، مشکل منطقه سیری در زمینه ارتباطات تلفنی و اینترنت به کلی برطرف خواهد شد و امیدواریم به زودی و در کمتر از یک ماه آینده اینترنت و  Voice مناسب در سکوها را شاهد باشیم.   
 
*** پیگیری مشکلات ارتباطی منطقه لاوان
 
وی در ادامه گفت: در حال حاضر ارتباط منطقه لاوان و سکوها با مشکلات زیادی مواجه است، چرا که این ارتباط از طریق یک فیبر نوری که بین منطقه لاوان و سکوی رسالت وجود دارد و از ۲۴ Core موجود آن، تنها ۴ Core در سرویس قرار دارد (۲۰ Core آن قطع می‌باشد) برقرار شده است و اگر این فیبر نوری با مشکل مواجه شود، ارتباط منطقه لاوان با سکوهای سلمان، رسالت و رشادت به طور کلی قطع خواهد شد. برای حل این مشکل یک پروژه نزدیک به ۲ سال پیش تعریف شده که پس از طی مراحل مختلف، خوشبختانه قرارداد آن با پیمانکار مربوطه امضاء شده است.
 
گلشنی اصل تصریح کرد: در صورت اجرای این پروژه، در مدت ۳، ۴ ماه آینده با ورود تجهیزات جدید، یک ارتباط بین لاوان و کوه سنگ‌چو (در نزدیکی لاوان) که ارتفاع بسیار زیادی دارد برقرار شده و توسط آن ارتباط رادیویی با  سکوی رسالت برقرار گردیده و از سکوی رسالت به سکوی رشادت و سکوی سلمان نیز توسط یک رادیو امکان‌پذیر  می‌گردد.
 
*** اولویت‌بندی حل مشکلات سکوها و مناطق عملیاتی
 
رئیس ICT شرکت نفت فلات قاره ایران، با بیان اینکه با پیگیری و شرکت در جلسات متعدد برای برقراری ارتباط فیبر نوری سکوها و مناطق عملیاتی اولویت‌بندی لازم انجام گردیده است، اضافه نمود ترمیم فیبر نوری تعدادی از سکوها را شرکت Emarine عهده‌دار بوده و چهار نقطه نیز توسط واحد تعمیرات زیر آب به شرکت صا ایران واگذار گردیده است./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.