حل مشکل تولید کتاب، به مساله کاغذ محدود نمی شود

۲۱م دیماه ،

حل مشکل مربوط به تولید کتاب در کشور تنها به مساله کاغذ محدود نمی شود چرا که مواد مصرفی وارداتی چاپخانه داران نیز مساله ساز است.

رضا رضایی مشاور عالی فراکسیون صادرات کالاهای غیرنفتی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران گفت: زمانی که کاغذ یارانه ای توزیع می شد زمینه سوء استفاده از سوی بعضی از اشخاص برای فروش کاغذ با قیمت بسیار بالا در بازار نشر فراهم شد.  بنابراین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای جلوگیری از این روند کاغذ یارانه ای را حذف کرد.
وی با اشاره به بازگشت قانون کاغذ یارانه ای گفت: حل مشکل مربوط به تولید کتاب در کشور تنها به مساله کاغذ محدود نمی شود.
رضایی ادامه داد: مواد مصرفی چاپخانه داران وارداتی اند و از آنجا که واردات ارتباط مستقیم با قیمت دلار دارد ورود مواد مصرفی صنعت چاپ اعم از کاغذ، مرکب و چسب با ارز مرجع ضروری به نظر می‌رسد.
وی ضمن مخالفت با بازگشت قانون کاغذ یارانه ای به سبب رانت خوارهای بی شمار در این حوزه گفت: من انتظار دارم که متولیان فرهنگی کشور به جای خرید یک سلسله کتابهای خاص، زمینه های خرید کتاب های متعدد با موضوعهای مختلف را با هدف حمایت از ناشران فراهم کند.
وی ادامه داد: همچنین خوب است که مسئولان ارز ویژه ای را برای مواد مصرفی صنعت چاپ در نظر بگیرند تا متناسب با قیمت ارز قیمت مواد مصرفی تغییر نکند./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.