حمایت سازمان بسیج مستضعفین از خانواده‌های کشته شدگان حادثه راهیان نور/ تشریح برنامه‌های سازمان بسیج دانش آموزی

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی گفت: برخی منتظر بودند تا حادثه‌ای رخ دهد تا نارضایتی خود را از برگزاری این اردوها اعلام کنند در حالی که شاهدیم همزمان با این حادثه ۴۷ نفر دیگر در مسیر دیگری تصادف کرده و کشته شدند اما این موضوع هیچ‌گاه مطرح نشد.

به گزارش خبرنگار دفاعی – امنیتی باشگاه خبرنگاران، سرهنگ حسین ممتحن رئیس سازمان بسیج دانش آموزی در نشست خبری با ارائه عملکردی از بسیج دانش آموزی در یک سال گذشته اظهار داشت: سازمان بسیج دانش آموزی همواره سعی کرده است فعالیت‌های موفق و منسجمی را در راستای حرکت در مسیر آرمان‌های امام و انقلاب داشته باشد.

وی افزود: بسیج دانش آموزی در راستای تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی(ره) روز پنج‌شنبه در حرم ایشان حضور خواهد یافت و همچنین در این راستا، ویژه برنامه‌ای را در استان خوزستان برگزار خواهد کرد.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی تصریح کرد: اولین روز از هفته بسیج دانش آموزی با عنوان “دانش آموزان بسیجی، ولایت و بصیرت” نامگذاری شده است، از این‌رو دانش آموزان در این روز در سراسر کشور با ائمه جمعه دیدار خواهند داشت.

سرهنگ ممتحن خاطرنشان کرد: در هشتم آبان مصادف با سالروز شهادت حسین فهمیده، این روز به عنوان “دانش آموز بسیجی، ایثار و شجاعت” نامگذاری شده است و در این راستا بسیج دانش آموزی، یادواره شهیدان فهمیده، بهنام محمدی راد و ناهید فاتحی را در مدارس سراسر کشور برگزار خواهد کرد. همچنین در استان البرز آئین صبحگاهی در مدرسه شهید باهنر کرج با حضور احتمالی علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی اظهار داشت: ۹ آبان به عنوان “دانش آموز بسیجی، قرآن و معنویت” نامگذاری شده است و در این راستا یادواره شهید بهنام محمدی‌راد در اهواز برگزار می‌شود و تندیس این شهید در مشهد الشهدای شلمچه نصب خواهد شد.

وی همچنین تصریح کرد: در همین روز ویژه برنامه‌ای در پنج استان کشور از جمله بوشهر، هرمزگان، زاهدان، خوزستان و فارس با عنوان رهروان شهید فهمیده برگزار خواهد شد.

ممتحن اظهار داشت: ۹ آبان به عنوان روز “بسیج دانش آموزی، نوآوری و خلاقیت” نامگذاری شده است، از این رو جلسه هم اندیشی نخبگان علمی، فرهنگی و هنری دانش آموزان سراسر کشور برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی با اشاره به اینکه ۱۱ آبان به عنوان روز “دانش آموز بسیجی، پایداری و مقاومت” نامیده شده است تصریح کرد: حضور دانش آموزان در مزار شهدا در سراسر کشور  و همچنین بهشت زهرای تهران از برنامه‌های این روز است.

وی افزود: ۱۲ آبان نیز به عنوان روز استکبار ستیزی نامیده شده است و تمامی دانش آموزان بسیجی به صورت منسجم و سازمان یافته‌ای در سراسر کشور خواهند داشت.

سرهنگ ممتحن اظهار داشت: ۱۳ آبان نیز سازمان بسیج دانش آموزی، ویژه برنامه‌ای را در راستای آمادگی جسمانی، ورزش همگانی،‌مسابقه دو و راهپیمایی میان دانش آموزان بسیجی برگزار خواهد کرد.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی با اشاره به اینکه این سازمان در طول یک سال گذشته ۷۳ برنامه را اجرا کرده است، افزود: در حال حاضر بسیج دانش آموزی بیش از ۴ میلیون  عضو فعال دارد.

وی تصریح کرد: همچنین به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی این سازمان در فضای مجازی نیز از سوی این سازمان مسابقه وبلاگ نویسی در راستای حمایت از تولید ملی‌، اقتدار ایرانی، حمایت از مصرف کالای ایرانی، ایثار و فداکاری طراحی شده است.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی درباره کشته شدن ۲۱ تن از دانش آموزان در اردوی راهیان نور گفت: این اردوها به صورت داوطلبانه برگزار می‌شود و تمامی دانش آموزان با اخذ رضایت‌نامه از والدین در این اردو حضور پیدا می‌کنند. حضور در این اردوها هیچ رابطه‌ای به نمره دانش آموزان ندارد.

سرهنگ ممتحن تصریح کرد: از سوی سازمان بسیج مستضعفین مبلغ قابل توجهی به حساب سپاه چهار محال و بختیاری در راستای حمایت از خانواده‌های دانش آموزان کشته شده در اردوی راهیان نور واریز شده است و به طور حتم این موضوع ادامه خواهد یافت.

وی اظهار داشت: کلیه دانش آموزانی که در  اردوی راهیان نور شرکت می‌کنند از سه مرجع آموزش و پرورش، سازمان بسیج مستضعفین و شرکت حمل و نقل عمومی به عنوان شخص ثالث بیمه هستند.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی در خصوص هجمه‌های وارد شده به اردوی راهیان نور گفت: برخی منتظر بودند تا حادثه‌ای رخ دهد تا نارضایتی خود را از برگزاری این اردوها اعلام کنند در حالی که شاهدیم همزمان با این حادثه ۴۷ نفر دیگر در مسیر دیگری تصادف کرده و کشته شدند اما این موضوع هیچ‌گاه مطرح نشد.

انتهای پیام/ش۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.