حمایت شغلی از زنان پس از آموزش حرفه ای

دوشنبه ۱۲ تیر – ۰۷:۵۹:۵۳ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

معاون مرکز امور زنان خبر داد:

بزرگنمایی:  

 خبرگزاری آریا- پروین هدایتی گفت: زنان آموزش دیده از طریق سازمان مردم نهاد پس از حرفه‌آموزی مورد حمایت قرار می‌گیرند تا بتوانند شغلی ایجاد کنند.
پروین هدایتی در جمع خبرنگاران از فعالیت بیش از یک‌هزار و ۶۷۰ سازمان مردم نهاد در حوزه زنان در کشور در ارتباط با این نهاد خبر داد و با اشاره به فعالیت مرکز امور زنان در حوزه پیگیری مشکلات این قشر از جامعه اظهار داشت: با برقراری ارتباط با سازمان‌های مردمی در استان‌ها و شهرستان‌ها امیدواریم این نهادها بتوانند مصوبات مرکز را پیگیری کنند.
وی با بیان اینکه عمده مسائل حوزه کاری این مرکز توانمندسازی زنان است، افزود: این فعالیت‌ها در قالب آموزش‌های مختلف طراحی می‌شود که برای این آموزش‌ها نیز با نهادهای مختلف مانند فنی‌وحرفه‌ای و میراث فرهنگی تفاهمنامه‌هایی صورت می‌گیرد تا زنان بتواند در قالب این امور حرفه‌آموزی داشته باشند.
به گفته معاون مرکز امور زنان نهاد ریاست‌ جمهوری این زنان پس از حرفه‌آموزی مورد حمایت قرار می‌گیرند تا بتوانند شغلی ایجاد کنند.
این مسئول با اشاره به اینکه سازمان‌های مردم نهاد به عنوان سازمان‌های مردمی با مرکز زنان در ارتباط هستند، عنوان کرد: در بانک اطلاعاتی مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست‌ جمهوری یک‌هزار و ۶۷۰ سازمان مردم‌نهاد در حوزه زنان و خانواده در سراسر کشور فعالیت می‌کنند.
هدایتی در ادامه خاطرنشان کرد: این سازمان‌ها با ۱۱ زیر موضوع در حوزه زنان فعالیت می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه در رابطه نهاد با سازمان‌های مردم نهاد، این سازمان‌ها را براساس طرح‌هایی که ارائه می‌دهند ارتباط برقرار می‌کنیم، متذکر شد: براساس اولویت‌های نهاد، تفاهمنامه‌هایی با این سازمان‌ها منعقد می‌شود تا برای زنان زیر‌پوشش این سازمان‌ها صورت گیرد.
این مسئول با اعلام اینکه در سال گذشته ۲۳۰ طرح توانمندسازی سازمان مردم نهاد از سراسر کشور در مرکز امور زنان نهاد ریاست ‌جمهوری به تصویب رسیده است، اذعان داشت: این طرح‌ها، طرح‌هایی هستند که حمایت می‌شوند تا برای زنان موثر واقع شوند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۰۲۱۹۵۹۵۳۲۲۱


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.