حمایت مالی حوزه هنری عادلانه است

یکشنبه ۲۵ تیر – ۰۳:۳۳:۳۰ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

طرح حمایتی حوزه هنری؛

بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- کارگردان فیلم سینمایی «خاطره» حمایت مالی حوزه هنری از تولیدات سینمای ایران را عادلانه و در شرایط فعلی ضروری دانست.
به گزارش خبرگزاری ممتاز، نادر طریقت درباره اهمیت حمایت مالی حوزه هنری از آثار سینمایی گفت: اینکه حوزه هنری قرار است به عنوان یکی از نهادهای متولی سینما از ۱۵ اثر که در راستای سینمای اخلاق، خانواده ، کودک و دفاع مقدس باشند حمایت مالی تا سقف صدمیلیون تومان انجام دهد، یعنی عدالت، در اغلب حمایت‌های مالی که به سینما می‌شود، عدالت رعایت نمی‌شود. اما قرار است به این چند اثر به مقدار مساوی کمک مالی شود.
کارگردان فیلم سینمایی «خاطره» افزود: این رویکرد باعث تشویق و ترغیب فیلمسازانی می‌شود که تمایل به ساخت اینگونه آثار را دارند. شاید به لحاظ مقدار کاملا تولید اثر را پوشش ندهد اما باعث دلگرمی می‌شود. سینمای ایران در بخش تولیدات فرهنگی نیازمند توجه بیشتر است.
وی ادامه داد: روند تولیدات باحمایت مالی نهادها و سازمان‌های مختلف از جمله حوزه هنری به سمت و سوی استانداردی از لحاظ مضمونی هدایت شود. توجه به سینمای دفاع مقدس یکی از نیازهای جدی سینما است.
نادر طریقت در پایان گفت: فیلمسازان مستقل همیشه از حمایت‌های مالی، که در آنها عدالت رعایت نمی‌شود گفته‌اند، اما این نگاه حوزه هنری قابل تحسین است. بخش‌هایی از سینما که قرار است با حمایت حوزه هنری رونق بگیرد، بخش‌هایی جذاب اما مغفول هستند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۱۵۱۵۳۳۳۰۰۸۲


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.