حمایت مردم سوریه ازبشار اسد

معاون وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد : بیشتر مردم سوریه همچنان از بشار اسد رئیس جمهور این کشور حمایت می کنند.

به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر، میخائیل باگدانوف در گفتگو با شبکه اسکای نیوز عربی در پاسخ به این سوال که آیا نگرانی درباره فروپاشی یکباره نظام بشار اسد ندارید؟ گفت:  اوضاع سوریه نشان می دهد که نظام و دولت سوریه از حمایت بسیاری از مردم این کشور برخوردار است. حمایت از نظام سوریه فقط به ارتش این کشور محدود نیست و بخش زیادی از جامعه سوریه از نظام حمایت می کنند.در قدرت ماندن نظام سوریه به علت حمایت روسیه یا چین نیست، بلکه بر اساس خواست بسیاری از مردم سوریه است.

وی افزود: امیدواریم موضع روسیه در مسئله سوریه برای همه کشورهای عربی و اسلامی از جمله ترکیه و ایران مشخص باشد. ما در مسئله سوریه پیش از هر چیز از احترام به قوانین بین المللی و اصول منشور ملل متحد حمایت می کنیم. تحرکات دیپلماتیک ما بر این اساس انجام می شود.
باگدانوف درباره هشدار روسیه به ناتو در مورد بهانه جویی برای دخالت نظامی در سوریه گفت: ما نشانه هایی درباره امکان دخالت نظامی ناتو در سوریه در اختیار نداریم، اما تجربه لیبی پیش روی ماست. ماجرای لیبی معروف است و ما معتقدیم تکرار سناریوی لیبی برای خود مردم سوریه فاجعه آمیز خواهد بود. ما به سخنان مقامات ناتو در مورد تاکید بر تکرار نکردن سناریوی لیبی در سوریه امیدواریم. ما همواره این سخن را می شنویم که سوریه لیبی نیست.
وی در پاسخ به سوالی در مورد موضع روسیه در برابر ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه خاطر نشان کرد: ما تجربه تلخی در این باره داریم. زیرا در مورد لیبی ما با ایجاد منطقه پرواز ممنوع در این کشور موافقت کردیم، اما شاهد حملات هوایی به زیرساختها و دیگر اهداف در لیبی بودیم. به نظر ما این برداشت از قطعنامه شورای امنیت که باعث دخالت خارجی مستقیم در لیبی شد، اشتباه بود. به همین علت ما مجبور بودیم که از حق وتو در برابر مضمون ابهام آمیز قطعنامه سوریه در شورای امنیت استفاده کنیم.


IRIBNews RSS TopNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.