حمایت جدی مجلس نهم از صنعت خودروسازی کشور

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به برنامه ها و طرح های مختلف کمیسیون صنایع مجلس نهم در خصوص حمایت از صنعت قطعه و خودروسازی کشور گفت: پیشبرد اهداف صنعت خودروسازی به منظور تعالی بخشی بر این صنعت به صورت جدی در دستور کار این دوره از مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است.

به نقل از سایپانیوز رضا رحمانی با اعلام اینکه اولویت نخست این کمیسیون تقویت تولید ملی در بخش صنعت می باشد، افزود: هم اکنون بین تمامی اعضای این کمیسیون در خصوص پیش بینی برنامه هایی جهت تقویت تولید ملی در حوزه صنعت خودروسازی، اتفاق نظر به وجود آمده است.

وی تصریح کرد: به منظور اجرا و اصلاح قوانین گذشته و نیز تدوین و تصویب قوانین و موازین جدید، از همکاری و تعامل تولید کنندگان حوزه صنعت(خودرو و قطعه سازی)، بخش خصوصی و همچنین نمایندگان فعال کمیسیون صنایع در خانه ملت بهره خواهیم برد.

وی با بیان اینکه کمیسیون صنایع مجلس شواری اسلامی در دوره جدید ، ورود جدی به مقوله ارتقای صنعت خودروسازی خواهد داشت، اذعان کرد: تحقق این مهم در سال حمایت از تولید ملی ، کار و سرمایه ایرانی برای مجلس شورای اسلامی از اهمیت بسزایی برخوردار بوده .لذا لازم است که از ظرفیت های موجود در کشور در راستای تحقق اهداف و راهبردهای پیش بینی شده حداکثر بهره و استفاده را ببریم.

رئیس کمیسیون صنایع در خانه ملت در ادامه سخنان خود یادآور شد: بهره گیری از ظرفیت های موجود در کشور قطعاً نتایج قابل ملاحظه ای را نظیر بهبود مستمر فضای کسب و کار و مسائلی از این دست را برای کشور به همراه خواهد داشت.

رحمانی در ادامه ضمن تاکید بر تسریع بخشیدن بر روند تدوین استراتژی توسعه صنعت خودروسازی کشور، اضافه کرد: پیش بینی می شود در پی تدوین این استراتژی، معضلات موجود در صنعت از قبیل مشکلات مربوط به نبود نقدینگی شرکت های خودروساز، فرسوده و قدیمی بودن تجهیزات کارخانجات، پایین بودن سطح تکنولوژی، ورود قطعات بی کیفیت از سایر کشورها، تماماً مرتفع گردد.

وی خواستار توجه و تلاش مسئولین مربوطه در صنعت خودروسازی به منظور ایجاد شرایطی مساعد جهت صعود این صنعت و دستیابی به جایگاهی ویژه در بازارهای جهانی شد و ابراز داشت: البته مجلس شواری اسلامی به منظور تحقق این امر از گذشته تا کنون حمایت های گسترده ای را در خصوص این صنعت ترتیب داده است.

رحمانی در پایان با بیان اینکه مقرر گردیده تا هر ۳ ماه یک بار ، وزارت صنعت-معدن و تجارت گزارشی را از عملکرد شرکت های خودروساز به مجلس شواری اسلامی ارائه دهد، خاطرنشان کرد: عملکرد خودروسازان به صورت مستمر در کمیسیون صنایع مورد بررسی قرار خواهد گرفت و نتایج آن متعاقباً به مردم اعلام خواهد شد.


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.