حمایت روزنامه‌نگاران جوان از کاندیداتوری روحانی

جامعه روزنامه‌نگاران جوان ایران با صدور بیانیه‌ای در حمایت قاطع از کاندیداتوری حسن روحانی اعلام کرد: نیاز مبرم کشور بازگشت به گفتمان اصیل انقلاب و دوران‌های غرور‌آفرین سازندگی و اصلاحات است.

 به گزارش خبرگزاری فارس، در آستانه برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری جامعه روزنامه‌نگاران جوان ایران با صدور بیانیه‌ای حمایت قاطع خود را از کاندیداتوری حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی اعلام کرد.

 متن کامل بیانیه به این شرح است:

ملت شریف و بزرگوار ایران

جامعه ایران در قرن گذشته تحولات شگرف و برجسته‌ای را در حوزه سیاست پشت سر نهاده است به گونه‌ای که دو انقلاب مهم مشروطه و انقلاب اسلامی و یک جنبش عظیم اجتماعی را در دوم خرداد ۷۶ تجربه کرده است.

 گرچه این حرکت‌های بزرگ انقلابی و اصلاحی حکایت از زنده بودن و تحرک جامعه ایران دارد، اما در عین حال بیانگر امکان بازگشت و به قدرت رسیدن راه و روش و اندیشه‌ای است که برای از میان بردن آن کوشش‌های فراوانی صورت گرفته است و از این رهگذر امید به آینده و اثربخشی مشارکت مدنی شهروندان دگرباره مورد توجه جدی قرار می‌گیرد.

 پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران در پرتو رهبری روشنگرانه حضرت امام خمینی و مقام معظم رهبری سرزمین عزیزمان از تنگناها و عرصه‌های سختی به سلامت عبور کرده است.

 جمهوری اسلامی ایران پس از سه دهه تحولات عمیق روند جدیدی از توسعه همه جانبه را آغاز کرد که تبلور آن توسعه همه جانبه پشت سر گذاشتن غرور‌آفرین دوران جنگ تحمیلی و سال‌های دفاع مقدس، گام نهادن در مسیر سازندگی و آبادانی میهن عزیزمان در سال‌های پس از جنگ با بهره‌گیری از مشی اعتدالی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و پس از طی یک دوره آرامش و ثبات اقتصادی گذار به دوران توسعه سیاسی و تشکیل دولت اصلاحات با پشتوانه عظیم مردم ایران و ریاست جمهوری حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی بود،‌ در سال‌های پس از اصلاحات با افزایش مشارکت مدنی شهروندان، توسعه فضای سیاسی و تأکید بیشتر بر وجهه مشروعیت عقلانی و مردمی حکومت جمهوری اسلامی ایران فصل جدیدی از حیات سیاسی اجتماعی ملت ایران آغاز شد، اما متأسفانه امروز ایران اسلامی با فاصله گرفتن از گفتمان ناب انقلاب اسلامی، دور شدن از فضای همدلی و برادری دوران دفاع مقدس و فراموشی خط اعتدال و میانه‌روی دوران سازندگی و فضای نقد و گفتمان دولت اصلاحات دوران سخت و پرمخاطره‌ای را تجربه می‌کند که به هیچ عنوان شایسته ملت عزیز و بزرگ ایران نبوده و نیست، از دیگر سو درگیری‌ها و گرفتاری‌های ناشی از چالش‌ها و تهدیدهای خارجی در اثر گسترش تحریم و فشارهای بین‌المللی که بدون شک نتیجه سوء مدیریت و گسترش فضای بداخلاقی و نتیجه خانه‌نشین کردن سرمایه‌های عظیم جمهوری اسلامی است فضای عمومی جامعه را به سوی بدبینی و بی‌اعتمادی به ویژه در میان نسل جوان سوق داده است.

 جامعه روزنامه‌نگاران جوان ایران با شناخت تنگناها و معضلات مختلف کشور در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی که دارای مرزهای به هم تنیده‌ای هستند اعتقاد دارد که امروز بیش از هر زمان دیگری کشور نیازمند گام نهادن در خط اعتدال و وحدت در بخش‌های مختلف است و همگان باید در مسیر تحقق حماسه سیاسی مدنظر رهبری معظم انقلاب اسلامی گام بردارند.

 نویسندگان بیانیه اعتقاد دارند که نیاز مبرم کشور قرار گرفتن در خط میانه‌روی و بازگشت به گفتمان اصیل انقلاب و دوران‌های غرور‌آفرین سازندگی و اصلاحات است و برنامه‌های دولت تدبیر و امید مهم‌ترین نیاز امروز کشور در فضای پرتلاطم فعلی است، نیم‌نگاهی گذرا به برنامه‌ها و گفتمان آقای روحانی مؤید شناخت صحیح و درک عمیق ایشان از معضلات کشور در عرصه‌های مختلف داخلی و بین‌المللی بوده و نشانگر اشراف کامل وی به مشی اعتدال و میانه‌روی و شناخت مفهوم صحیح اصولگرای در مبانی و اصلاح‌گری در عمل است و پذیرش اصل جامعه پرسشگر، دولت پاسخگو برای وی نهادینه شده است.

 جامعه روزنامه‌نگاران جوان ایران ضمن اعلام حمایت کامل از حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی امیدوار است با پیروزی وی ضمن احیای دستاوردهای دولت‌های سازندگی و اصلاحات تصویری مطلوب و در خور شأن و جایگاه ملت ایران و انقلاب اسلامی ارائه شود و آبروی از دست رفته این مرز و بوم در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی بازسازی شود.

 ملت عزیز ایران باید بداند با ورود ایثارگرانه حسن روحانی به عرصه رقابت‌ها فرصتی ممتاز برای احیای امید و اعتماد در جامعه ایران پدید آمده است و همگان باید با حمایت از وی و برنامه‌های مردم‌سالارانه وی زمینه بازگشت کشور به فضای امید و اعتدال را فراهم کنند.

 جامعه روزنامه‌نگاران جوان ایران در پایان یادآوری می‌کند در میان کاندیداها، حسن روحانی تنها کسی است که توان اصلاح‌گری، حل مشکلات متعدد سیاسی و اقتصادی و زودن سایه سنگین تحریم‌ها و فشارهای بین‌المللی را دارد و البته کارنامه افتخار‌آمیز وی مؤید این مطلب است.

نوشته حمایت روزنامه‌نگاران جوان از کاندیداتوری روحانی اولین بار در ممتازنیوز، پورتال جامع آموزشی اطلاع رسانی کشور ، مجله اینترنتی ، خبر ، ورزش ،تکنولوژِی News,Sport پدیدار شد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.