حمایت روزنامه شرق از ش. عبادی میانمار

تلاش روزنامه شرق برای تبرئه حامیان نسل کشی مسلمانان میانمار

کیهان:
در حالی که «آنگ سان سوچی» با سکوت در مقابل نسل کشی مسلمانان، به نوعی از اقدامات ضدبشری و جنایت کارانه دولت میانمار حمایت کرده است، روزنامه شرق تلاش کرد تا او را تطهیر کند!
سوچی که به خاطر همراهی با سیاست های غرب، برنده جایزه صلح نوبل شده و به شیرین عبادی میانمار معروف شده است، با گذشت بیش از یک هفته از قتل عام مظلومانه مسلمانان این کشور هنوز هیچ اعتراضی انجام نداده است. او حتی در سخنرانی خود در پارلمان میانمار نیز نه فقط حاضر نشد به سکوت خود پایان دهد بلکه برخی از خبرها حاکی از آن است که «سوچی» از کشتار مسلمانان میانمار دفاع نیز کرده است.
با این حال روزنامه شرق در شماره روز پنجشنبه ۵ مرداد، با چاپ عکس سوچی در صفحه نخست خود و چاپ تصویری روی سجاده نماز! و تحریف سخنان او، سعی کرده است تا از این شخصیت غرب گرا حمایت کرده و او را از اتهام همراهی با جنایات ضدبشری حکومت میانمار تبرئه نماید.
سوچی در این سخنرانی، به حمایت از حقوق اقلیت های مذهبی، «شان»، «کارن» و «کاچین» پرداخت، اما هیچ نامی از مسلمانان به زبان نیاورد و از این طریق حمایت خود از کشتار مسلمانان میانمار را اعلام کرد.
اما نکته قابل توجه این است که روزنامه شرق در اقدامی آماتور و ساده انگارانه در تیتر خبر خود به دروغ نوشت: «انتقاد سوچی از نقض حقوق مسلمانان میانمار.»
خام دستی شرق تا آنجا بود که حتی در متن گزارش خود نیز هیچ عبارتی را که اشاره ای به انتقاد سوچی به این مسئله باشد درج نکرده است.


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.