حملات ناگهانی قلبی، علائم اخطاردهنده دارند

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز: پزشکان آمریکایی معتقدند که بسیاری از حملات ناگهانی قلبی مدتی قبل از اینکه اتفاق بیافتند با علائم اخطاردهنده همراه می باشند.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از ایسنا، به نقل از پزشکان آمریکایی بیش از نیمی از مردان میانسالی که ایست قلبی ناگهانی را تجربه می‌کنند از یک ماه قبل علائم آن را دارند که اگر زودتر معاینه شده باشند می‌توان در بیشتر موارد از حمله قلبی جلوگیری کرد.

ایست قلبی زمانی اتفاق می‌افتد که قلب عمل پمپاژ را به طور ناگهانی متوقف می‌کند و در صورتی که بیمار سریعا احیای قلبی ریوی دریافت کند به سرعت از شوک الکتریکی برای بازگرداندن ضربان طبیعی قلب او استفاده شود، از مرگ جان سالم به در خواهد برد.

هر ساله در آمریکا حدود ۳۶۰ هزار مورد حمله قلبی خارج از بیمارستان‌ها گزارش می‌شود که تنها در ۹٫۵ درصد از این موارد بیماران جان سالم به در می‌برند.

«ایلوی ماریجون»، محقق ارشد این مطالعه از لس‌آنجلس گفت: در این بررسی علائم و سوابق پزشکی ۵۶۷ مرد ۳۵ تا ۶۵ ساله که در فاصله سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۱۲ میلادی در خارج از بیمارستان دچار حمله قلبی ناگهانی شده بودند بررسی و مشخص شد که ۵۳ درصد آنان از قبل علائم حمله را داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، متخصصان قلب و عروق تاکید دارند که این علائم شامل درد قفسه‌سینه، تنگی نفس، سرگیجه و بی‌حالی می باشند که به نقل از «ماریجون»، تقریبا ۸۰ درصد این علائم چهار هفته تا یک ساعت پیش از حمله قلبی قابل تشخیص می باشند.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.