حمله اسرائیل به یک مرکز علمی در سوریه

۱۱ام بهمن ،


به گزارش واحد مرکزی خبر ، تلویزیون سوریه لحظاتی پیش در خبری فوری به نقل از ستاد کل نیروهای مسلح این کشور اعلام کرد: جنگده های اسرائیلی روز چهارشنبه حریم هوایی سوریه را در منطقه جمرایا در حومه دمشق نقض کردند و یک مرکز تحقیقاتی و علمی را هدف حمله  قرار دادند.



فرماندهی کل نیروهای مسلح سوریه چهارشنبه شب در بیانیه ای اعلام کرد جنگنده های اسرائیل روز چهارشنبه یک مرکز نظامی تحقیقات علمی را در حومه دمشق هدف قرار دادند و بمباران کردند.

در این بیانیه که تلویزیون رسمی سوریه آن را منتشر کرد آمده است جنگنده های اسرائیل صبح چهارشنبه به حریم هوایی سوریه تجاوز و به طور مستقیم یک مرکز تحقیقات علمی را در منطقه جمرایا در حومه دمشق بمباران کردند.

فرماندهی کل نیروهای مسلح سوریه در این بیانیه افزود جنگنده های اسرائیلی از منطقه شمال بلندی های جبل الشیخ ( در مرز با لبنان ) در حالی که در ارتفاع پایینی پرواز می کردند و تحت نظارت سیستم های راداری بودند به حریم هوایی سوریه نفوذ و به طرف منطقه جمرایا در حومه دمشق پرواز کردند.

بر اساس این بیانیه ، بر اثر این حمله هوایی آشکار دو نفر کشته و پنج نفر دیگر زخمی شدند ، خسارت های مادی بسیاری ببار آمد و ساختمان این مرکز علمی و بعضی از ساختمان های نزدیک به آن تخریب و ویران شد.

ارتش سوریه گزارش های رسانه ای را مبنی بر این که جنگنده های اسرائیل یک کاروان حامل سلاح را که در حال حرکت از سوریه به لبنان بود هدف قرار دادند تکذیب کرد.

فرماندهی ارتش سوریه گفت: « اکنون برای همه مشخص شده است که اسرائیل عامل اصلی ، مشوق ، استفاده کننده و  بعضا مجری و عامل اقدامات تروریستی علیه سوریه و مردم مقاوم آن است و بعضی از کشورهای حامی تروریسم در منطقه و در راس آنها ترکیه و قطر ، اسرائیل را در این خصوص همراهی می کنند.»

در این بیانیه آمده است این حمله هوایی بعد از آن که گروه های تروریستی در طول چند ماه قبل در عملیات  مختلف نتوانستند به این مرکز تحقیقاتی حمله کنند و کنترل آن را به دست گیرند صورت گرفت.

ارتش سوریه این تجاوزگری اسرائیل و اقدام خطرناک علیه استقلال و تمامیت ارضی سوریه را برای جامعه بین المللی تشریح و تاکید کرد چنین اقداماتی ، سوریه و نقش محوری آن را در دفاع از مقاومت هرگز تضعیف نخواهد کرد و مردم سوریه نیز هرگز دست از ادامه کمک به گروه های مقاومت و حمایت قاطع از حقوق عربی به خصوص فلسطینیان برنمی دارند.


IRIBNews RSS TopNews
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.