حمله به العالم، به ضرر مصر است

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ممانعت دولت مصر از فعالیت شبکه العالم را قابل قبول ندانست و گفت: این اقدام به روابط دو کشور آسیب می‌رساند.

به گزارش هنرآنلاین، سیدمحمد حسینی صبح امروز (یکشنبه) در حاشیه دیدار با “لواء سمیسم”، وزیر گردشگری و آثار باستانی عراق، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی دربارهٔ حمله نیروهای امنیتی مصر به دفتر شبکه العالم در قاهره گفت: انتظار داریم هرچه سریع‌تر به این گونه رفتارها پایان داده شود. مصر کشوری اسلامی است و ما آماده توسعه همکاری‌ها با این کشور در تمام زمینه‌ها هستیم.

وی افزود: ما حتی به صورت یک‌طرفه از حضور اشخاص رسانه‌یی و خبرنگاران مصری در ایران استقبال کردیم، ولی تاکنون از سوی مصر ممانعت به عمل آمده است، حتی در نمایشگاه کتاب امسال. اینکه آنها ممانعت کنند از فعالیت خبرنگاران ایرانی در کشور مصر، قابل قبول نیست و امیدوارم هر چه سریع‌تر شاهد شرایط بهتری باشیم چون نیاز است مردم ایران از اوضاع مصر مطلع باشند. انعکاس این خبرها در سطح منطقه و جهان به نفع خود مصری‌ها است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: ما هم متقابلاً در ایران آمادگی داریم تا دفاتر شبکه‌های مصر در ایران فعالانه حضور داشته باشند و همکاری لازم را با آنها به عمل می‌آوریم.

حسینی در پاسخ به این سوال که آیا در این خصوص اقدامی به عمل می‌آورد؟ گفت: قطعاً این مساله از سوی خود دوستان صدا و سیما منعکس می‌شود و وزارت امور خارجه هم پیگیر این قضیه است.


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.