حمله دوباره به عربستان / جزئیات سومین عملیات لغو محاصره در عمق خاک عربستان

به تاسیسات نفت، آب و برق عربستان سعودی حمله شد.

حمله دوباره به عربستان / جزئیات سومین عملیات لغو محاصره در عمق خاک عربستان

به گزارش ممتاز نیوز، یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن وابسته به جنبش انصارالله در این کشور  از اجرای عملیات سوم شکستن محاصره در عمق خاک عربستان خبر داد.

سریع در ویدیویی اظهار کرد: ما عملیات سوم در هم شکستن محاصره را در پاسخ به استمرار محاصره ظالمانه یمن اجرا کردیم، این عملیات با شلیک موشک‌های بالستیک و هدایت شونده و پهپادها انجام شد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در ادامه تاکید کرد: در این عملیات تاسیسات آرامکو در جده و برخی زیرساخت‌های حساس و مهم در ریاض، پایتخت عربستان هدف قرار گرفتند، همچنین پالایشگاه “راس التنوره” و پالایشگاه نفت “رابغ” توسط تعداد زیادی پهپاد هدف قرار گرفتند.

یحیی سریع در ادامه گفت: در این عملیات تاسیسات آرامکو در جیزان و نجران نیز با تعداد زیادی پهپاد هدف نیروهای یمنی قرار گرفتند و این نیروها حملات ویژه بیشتری را علیه بانک اهداف در عملیات لغو محاصره اجرا خواهند کرد.

همچنین سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد: نیروهای مسلح ما در توسعه عملیات‌های نظامی خود تا زمانی که جنگ متوقف شده و محاصره پایان یابد، هرگز تردید نخواهند کرد.

ائتلاف عربی ضد یمن امروز مدعی شده بود که “سامانه‌های پدافند هوایی این کشور یک فروند موشک بالستیک شلیک شده به سوی شهر جیزان عربستان را رهگیری و ساقط کردند”.

همچنین این ائتلاف مدعی شد:”پس از اصابت یک پرتابه “دشمن”به نیروگاه برق استان صامطه، آتش‌سوزی کوچکی در نیروگاه برق واقع در این استان در منطقه جیزان ایجاد شد”.

نیروهای مسلح یمن ۱۱ مارس جاری اعلام کردند، مرحله اول این عملیات در پاسخ به افزایش حملات ائتلاف عربی و تشدید محاصره و ممانعت از ورود مشتقات نفتی با ۹ فروند پهپاد از جمله سه پهپاد مدل “صماد۳” علیه پالایشگاه آرامکو در ریاض اجرا شد.

این نیروها افزودند: در مرحله اول عملیات تاسیسات آرامکو در دو منطقه جیزان و أبها و دیگر نقاط حساس با شش فروند پهپاد مدل “صماد۱” هدف قرار گرفتند.

همچنین این نیروها  ۲۰ مارس جاری اعلام کرده بودند که عملیات دوم در هم شکستن محاصره یمن را با هدف قرار دادن عمق خاک عربستان با تعداد زیادی موشک بالستیک، هدایت شونده و پهپاد اجرا کردند.

این نیروها شرح داده بودند که مرحله اول عملیات شامل بمباران تعدادی از تاسیسات مهم دشمن سعودی متعلق به شرکت آرامکو در ریاض، ینبع و دیگر مناطق بوده و در مرحله دوم نیز تعدادی از اهداف حساس و مهم عربستان در مناطق ابها، خمیس مشیط، جیزان، صامطه و ظهران جنوبی هدف قرار گرفتند، در مرحله سوم نیز شرکت آرامکو در جده و اهداف مهمی در جیزان با تعدادی موشک بالستیک و هدایت شونده مدل قدس۲ با موفقیت هدف قرار گرفتند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.