حمله دوباره ترامپ به دولت بایدن: آمریکا در حال تبدیل شدن به فاضلاب است

در پی بحران مهاجرت در ایالات متحده آمریک، ترامپ اعلام کرد: کشور ما به زودی به چاه مستراح بشریت تبدیل می‌شود.

حمله دوباره ترامپ به دولت بایدن: آمریکا در حال تبدیل شدن به فاضلاب است

به گزارش ممتاز نیوز، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده آمریکا می‌گوید با توجه به افزایش شدید ورود مهاجران، این کشور احتمالا با بزرگ‌ترین بحران تاریخ خود روبه‌رو خواهد شد.

رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده که حق حضور در شبکه‌های اجتماعی نظیر توییتر را ندارد، روز یکشنبه ۱۹ سپتامبر در بیانیه‌ای که توسط گروه آمریکا را نجات دهیم منتشر شد نوشت: «آن‌ها بدون کنترل و نظارت هستند. آن‌ها می‌توانند هرجایی که بخواهند بروند و هر کاری که می‌خواهند، بکنند… کشور ما به سرعت به بزرگ‌ترین چاه مستراح بشریت تبدیل می‌شود.»

این نخستین بار نیست که دونالد ترامپ با استفاده از چنین الفاظی با مهاجران و پناهجویان برخورد می‌کند. او در سال ۲۰۱۸ شماری از کشورهای مبدا مهاجرت گسترده چون السالوادور، هائیتی و برخی کشورهای آفریقایی گفته بود: «چرا ما این مردم را از کشورهایی که سوراخ مستراح هستند به اینجا راه می‌دهیم؟»

رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده در پیام خود نوشته است: «قاتلان، مواد فروشان و مجرمان از همه شکل و قد و اندازه‌ای، بخش بزرگی از این مهاجرت توده‌وار هستند. ده‌ها هزار نفر از هائیتی می‌آیند و بسیاری هم حالا از کشورهای آفریقایی می‌رسند؛ این‌ها حتی بیش‌تر از [مهاجران] آمریکای جنوبی‌ هستند.»

وروده بیش از ده هزار مهاجر، عمدتا از کشور هاییتی، در روزهای گذشته شهر مرزی دل ریو در ایالت تگزاس را با بحران مواجه کرده است. بسیاری از این تازه واردان، زیر یک پل بزرگ در ورودی این شهر اتراق کرده اند. رسانه‌های آمریکایی شمار این گروه از مهاجران را روز یکشنبه بیش از ۱۴ هزار نفر تخمین زدند.

دولت بایدن روز شنبه اعلام کرده بود آهنگ اخراج بیش از ۱۰هزار پناهجو، به‌ویژه مهاجران هاییتی با هواپیما را تسریع خواهد کرد. این عملیات روز یکشنبه و با اخراج شماری ازپناهجویان از ایالات متحده به فرودگاه بین‌المللی پورتو پرنس، پایتخت هائیتی آغاز شد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.