حمله سایبری به پیمانکاران نظامی آمریکا

یک شرکت امنیت سایبری از حمله هکرها به پیمانکاران نظامی آمریکا خبر داد.

حمله سایبری به پیمانکاران نظامی آمریکا

به گزارش ممتاز نیوز، داده‌های یک شرکت فعال در زمینه تامین امنیت سایبری در آمریکا نشان می‌دهد که گروهی از هکرها به سامانه ۹ سازمان در حوزه‌های دفاعی، انرژی، پزشکی، فناوری و آموزش نفوذ کرده‌اند.

به گزارش شبکه «سی ان ان» اطلاعات شرکت «پالو آلتو نتورکس» نشان می‌دهد که دستکم یکی از این سازمان‌ها مستقر در ایالات متحده است. کارشناسان عرصه امنیت سایبری گمان می‌کنند که عاملان نفوذ سایبری به این سازمان‌ها هکرهای خارجی هستند. به گفته آنها این هکرها با نفوذ به سامانه‌های این ۹ سازمان در تلاش هستند تا به داده‌هایی حساس از جمله اطلاعات پیمانکارانی که با آمریکا در حوزه نظامی همکاری می‌کنند دسترسی پیدا کنند.

هدف از اعلام علنی نفوذ سایبری اخیر هشدار به دیگر سازمان‌هایی عنوان شده است که هدف بالقوه هکرها محسوب می‌شوند.

آژانس امنیت ملی ایالات متحده به همراه اداره امنیت سایبری و اداره امنیت زیرساخت‌های این کشور برای مقابله با این حملات سایبری بسیج شده‌اند. رایان اولسون، از مسئولات ارشد شرکت «پالو آلتو نتورکس» می‌گوید هکرها در جریان این حملات با سرقت گذرواژه‌ها قصد داشتند تا به صورت دراز مدت به سامانه این سازمان‌ها دسترسی داشته باشند.

وی افزود به نظر می‌رسد ۹ سازمانی که هدف حمله سایبری قرار گرفته‌اند تنها بخشی از یک کارزار جاسوسی باشند.

هرچند هنوز منشاء این حملات سایبری مشخص نشده است اما مقامات «پالو آلتو نتورکس» می گویند که برخی از تحرکات هکرها و ابزار مورد استفاده از سوی آنها مشابه حملاتی است که پیش از این از سوی گروه‌های هکری چین صورت گرفته بود.

شرکت‌هایی که به عنوان پیمانکار با دولت آمریکا در حوزه نظامی همکاری می‌کنند به دلیل دسترسی به اطلاعات مرتبط با امنیت ملی این کشور بارها هدف حمله هکرها قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.