حمله موشکی اوکراین به یک کشتی روسی

اوکراین اعلام کرد که یک کشتی روسی را در شبه جزیره کریمه هدف قرارداده است.

حمله موشکی اوکراین به یک کشتی روسی

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از شبکه تلویزیونی یورو نیوز، بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، موشک‌ های کروز اوکراین به کشتی بزرگ نووچرکاسک برخورد کرده و به آن آسیب رسانده است. کرملین هم اعلام کرد که سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه رییس جمهور این کشور را درباره این حمله مطلع کرده است.

در همین حال یوری ایهنات، سخنگوی نیروی هوایی اوکراین هم با اعلام اینکه در این حمله از موشک‌ های کروز استفاده شده ادعا کرد که پس از این حملات احتمال اینکه این کشتی روسی همچنان بتواند به فعالیت خود ادامه بدهد، پایین است!

ارتش اوکراین ادعا می‌ کند که با حمله به این کشتی روسی در فئودوسیا اجازه پیشروی و تصرف بیشتر در امتداد سواحل دریای سیاه را به دشمن خود نداده است!

این مقام ارشد اوکراینی البته اشاره نکرده که از چه نوع موشک کروزی برای این حملات استفاده شده است. بریتانیا و فرانسه از جمله کشورهایی هستند که این نسل از موشک ها را در اختیار اوکراین قرار داده‌ اند.

فرماندار کریمه که توسط روسیه منصوب شده است اعلام کرد که دست‌ کم یک نفر در اثر این حملات کشته و ۴ نفر هم زخمی شده‌ اند.

به اذعان شبکه تلویزیونی یورو نیوز ضدحمله اوکراینی‌ها دستاورد چندانی به همراه نداشته و اقدامات این کشور نتوانسته چندان روسیه را به عقب براند.

پس از انجام این عملیات، ولودیمیر زلنکسی رییس جمهوری اوکراین در اظهاراتی ادعا کرد که هیچ مکان امنی برای «اشغالگران» در اوکراین وجود نخواهد داشت!

انتهای پیام/


جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.