حمله ویروسی به وزارت نفت

جمعه ۸ اردیبهشت – ۰۱:۲۵:۴۱ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- وزارت نفت تحت یک حمله ویروسی قرار گرفت. این خبری بود که دیروز روی سایت‌های مختلف قرار گرفت و سخنگوی وزارت نفت نیز آن را تایید کرد.
به گزارش آریا،قطع شبکه‌های مختلف وابسته به وزارت نفت برای جلوگیری از توسعه این ویروس از جمله اقداماتی بوده که برای مقابله با این حمله سایبری صورت گرفته است.
پیگیری خبرنگار ما برای برقراری ارتباط با مدیران بخش فناوری اطلاعات این سازمان در خصوص جزئیات این اتفاق بی‌نتیجه ماند. اما روز گذشته علیرضا نیکزاد، سخنگوی وزارت نفت در اولین اظهارنظر رسمی درباره حمله سایبری به وزارت نفت به خبرگزاری فارس‌ با بیان اینکه اطلاعات اساسی وزارت نفت صدمه ندیده است چرا که سرور‌های عمومی از سرور‌های اصلی جدا است، گفته است که از همه اطلاعات اصلی و غیراصلی بک‌آپ داشتیم و مشکلی از این بابت وجود ندارد.
وی با بیان اینکه توان نرم‌افزاری و مهندسی ما برای مقابله با حمله سایبری کافی است، افزوده بود که به کمک دیگر دستگاه‌ها نیاز چندانی نداریم.
در همین حال این در حالی است که مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران از یکشنبه شب دستور کمک به تیم IT وزارت نفت را صادر کرده بود. بنابر این گزارش، تیم ۵۰ نفره مهندسین IT شرکت بهره‌برداری مترو تهران از ساعت ۷:۳۰ صبح دوشنبه به وزارت نفت اعزام شدند.
برای مثال غلامرضا جلالی، رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور در گفت‌وگو با فارس، پیش از این به جد درباره حملات سایبری به صنعت نفت هشدار داده بود. فارغ از هشدارهای غیررسمی، رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور در آبان ماه سال گذشته با اشاره به فعالیت‌های گسترده دشمنان در فضای سایبری، بر ضرورت تقویت زیرساخت‌های مقابله با تهدیدات سایبری در وزارت نفت تاکید کرده بود.
در همین حال همزمان با افزایش حملات سایبری به سامانه مخابرات و شبکه اینترنت، مجموعه وزارت نفت در ۲۴ ساعت گذشته، با ایجاد یک ستاد بحران فضای سایبری، به محلی برای مقابله دانشمندان فناوری صنعت نفت در برابر حملات مهاجمان تبدیل شده است.
از سوی دیگر، یک مقام مسوول در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به افزایش ضریب امنیتی سامانه هوشمند سوخت در مقابله با حملات سایبری و جلوگیری از اختلالات در جایگاه‌های عرضه سوخت اعلام کرده است که هم‌اکنون هیچ‌گونه اختلالی در سطح سامانه هوشمند سوخت وجود ندارد.
منبع:روزنامه دنیای اقتصاد

کد خبر: ۲۰۱۲۰۴۲۷۱۳۲۵۴۱۳۴۳


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.