حمل گلدسته با کامیون

بخش سوم گزارش پشت صحنه مجموعه تلویزیونی پایتخت ۲ به کارگردانی سیروس مقدم

در ˝ مجموعه ˝ پایتخت ۲˝ به کارگردانی سیروس مقدم به جای حمل اسباب و اثاثیه با کامیون ، گنبد و گلدسته حمل می گردد

 به گزارش خبرنگار هنر آنلاین از خارج صدای مرد دستفروشی به گوش می رسد که با چرخ پر ا ز گل بنفشه اش نوید زود هنگامی برای آغاز فصل بها ر را می دهد و تک و توی همساسه ها از خانه ها بیرن می آیند تا حیات خانه شان را با کاشت گل برای استقبال از بهار آماده کنند.

مقدم در مورد تفاوت دکوپاژی و میزانسنی پایتخت ۱ و پایتخت ۲ تصریح کرد :  بخش اول پایتخت با دوربین اکس دی کم انجام شده است . که حجم بزرگی داشت و یک سری از قابلیت های مانور دادن دوربین در سکانس های کامیون را از ما می گرفت . کار با تک دوربین بسیار سخت و دشوار بود . در پایتخت دو با دو دوربین فایو دی واچ دی فیلمبرداری انجام می گردد و چون حجم دوربینها کم است . پلان های بهتری را در کامیون می گردد طراحی کرد . بنابراین با استفاده از توانایی های دوربین توانستیم دکوپاژ متفاوتی را به کار بیریم . به طور مثال دردر پایتخت ۱ این امکان را نداشتیم که از سقف کامیون بتوانیم فیملبرداری داشته باشیم .

 وی تصریح کرد : تفاوت دیگر این مجموعه با سری اولش در دو سال قبل  این است که کامیون ارسطو بجای اسباب و اثاثیه نقی، گنبد و گلدسته پیش ساخته ای را حمل می کند که قرار است از شمال به جنوب برده شود ودر طی این مسیر کلی اتفاقات ریز و درشت برای آنها رخ می دهد .

 یکی ار دستیاران مقدم عنوان می کند که صحنه برای فیلمبرداری آماده است و مقدم برای ادامه کار به سرصحنه می رود .

گروه تدارکات به واسطه ارتفاع بلند گلدسته ای که در کامیون تعبیه شده است برای عبور از عرض خیابان با مشکلاتی روبه رو می شوند و با بالا بردن این کابلها توسط دستگاههای بالا بر درکوچه امکان تردد کامیون فراهم می گردد . کوچه ای که به سبب عریض بودنش مکان مناسبی برای ماشین های تعلیم رانندگی است و هراز گاهی هنرجویی را در داخل ماشین می بینید که مشغول سنگ چین رفتن می باشند و دور و برش را بادقت زیر نظر دارند .

با توجه به فشردگی زمان و تعجیل گروه برای به موقع آماده شدن سریال برای پخش همه با شتاب و عجله کارشان را تحت نظارت مقدم انجام می دهند . با اشاره دستیار گریمور که گریم بازیگران به پایان رسیده گروه برای گرفتن پلان بعدی آماده می شوند .

هما : معلومه شماهه دارین چکار می کنین؟

نقی : چیکار می کنم … دارم ناخن پای بابا را می گیرم

بابا پنجعلی : نمی خوام بگیری

نقی : بنشین بابا ، ناخونای یک پات باقی مانده

هما : آخه آلان وقت ناخن گرفته نقی ؟

نقی : دارم سرشو گرم می کنم ، هی دیگه نگه ملیحه  ملیحه . خب خدا را شکر فعلا یادش رفته .. اگر باز اسم پیر زنه رو گفت ناخونای اون یکی پایش را می گیرم .. خب چکار داشتی دادشی ؟

از خارج صدای مزاحمی کار ضیط پلان را دچار مشکل می کند و مقدم سریع برداشت بعدی را می گیرد و قبل از آن صحبتی با خمسه و تنابنده در باره نوع گفتارشان انجام می دهد .

 

 


آخرین خبرها
منبع: هنر آنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.