حمیدیان و پناهی بهترین شدند/تقدیر از علو و شنگله

۱۵اردیبهشت،

به گزارش خبرنگار تئاتر سینما پرس مراسم «شب بازیگر» شب قبل با حضور هنرمندانی چون علی نصیریان، شهلا ریاحی، جمشید مشایخی، داوود رشیدی، ناصر هاشمی، بهروز بقائی، اکبر زنجان پور، داریوش اسد زاده، پرویز پور حسینی، مسعود رایگان، رضا ثروتی، هایده حائری، اسماعیل خلج و… حضور داشتند. در ابتدای این مراسم شهلا ریاحی پیشکسوت تئاتر و اولین کارگردان زن سینمای ایران به همراه جمشید مشایخی به روی صحنه آمده و شمع های دهمین جشن شب بازیگر ار روشن کردند و سپس رؤیا تیموریان پیام داریوفو به مناسبت روز جهانی تئاتر را قرائت کرد.

 

بهرام شاه محمد لو بازیگر کهنه کار تئاتر ایران در این مراسم قرائت بیانیه هیات مدیره انجمن بازیگران خانه تئاتر را خواند، و پس از اجرای قطعات موسیقی از سلیمه رنگرزان هنرمند پیشکسوت تئاتر خوزستان و منصور حمیدی نویسنده ، کارگردان و بازیگر تبریزی تقدیر به عمل آمد.

 

تئاتر ایران همواره متکی به خلاقیت فردی بوده است

 

دهمین جشن شب بازیگر

در ادامه این مراسم علی نصیریان بیان کرد: تئاتر ایران همواره متکی به استعداد و خلاقیت فردی بوده است، بچه های ایران نقطه عطف تئاتر ایران را تشکیل داده اند بنابراین نباید یادمان برود که خلاقیت های خودمان را نباید وابسته به هیچ نظام یا سازمانی بکنیم.

 

وی افزود: تحولاتی که اشخاصی مثل علی نصر و عبدالحسین نوشین در تئاتر ایران به وجود آوردند را باید در نظر داشت در آن زمان اصلا اداره تئاتری وجود نداشت بنابراین نباید متکی به بودجه باشیم البته قبول دارم که تئاتر علاوه بر حمایت مالی به حمایت معنوی نیز محتاج است من از انجمن بازیگران که به صورت خود جوش تلاش می کنند تشکر می کنم.

 

در ایم مراسم از ژاله علو و اسماعیل شنگله تقدیر به عمل آمد، همچنین از سیروس حاجیلو از کارمندان تئاتر شهر نیز تقدیر به عمل آمد.

 

 

دهمین جشن «شب بازیگر

بخش پایانی مراسم «شب بازیگر» به معرفی برگزیدگان بازیگری در سال ۹۱ اختصاص داشت. در بخش بازیگری زن پانته آ پناهی ها به خاطر بازی در نمایش «ویتسک» به عنوان نفر برگزیده و هایده حائری نیز به خاطر بازی در نمایش «مرغ سحر» به عنوان نفر دوم در بخش بازیگری زن انتخاب شد.

 

همچنین در بخش بازیگری مرد ا زعلی سرابی به خاطر بازی در نمایش «برهان» تقدیر به عمل آمد، وامیر کربلایی زاده  برای حضور در نمایش «نظمیه زنان» به عنوان نفر سوم انتخاب شد، جایزه دوم بازیگری مرد نیز به مرتضی اسماعیل کاشی برای بازی در نمایش «ویتسک» اهدا شد، رتبه اول بازیگری مرد نیز به بابک حمیدیان برای بازی در دو نمایش «مکبث» و «ویتسک» تعلق گرفت.

 

انتهای پیام/ش.ع/ن.ف

 


سینماپرس
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.