حوادث غیرمترقبه، ۱۶ هزار میلیارد ریال به کشاورزی آذربایجان‌غربی خسارت زد

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: در چهارماه اول سال ۱۴۰۲، حدود ۱۶ هزار میلیارد ریال(یکهزار و ۶۰۰ میلیارد تومان) خسارت ناشی از حوادث غیر مترقبه به بخش کشاورزی استان وارد شده‌است.

حوادث غیرمترقبه، ۱۶ هزار میلیارد ریال به کشاورزی آذربایجان‌غربی خسارت زد

به گزارش ممتاز نیوز، عبدالله فتح الله زاده روز سه‌شنبه در جلسه ستاد بیمه محصولات کشاورزی آذربایجان غربی افزود: ۴۴ حادثه شناخته شده در جهان وجود دارد و از این تعداد ۳۴ حادثه در ایران رخ می‌دهد و از مجموع حوادث یاد شده که در ایران رخ می‌دهد، معادل ۸۰ درصد حوادث غیر مترقبه کشور را در استان شاهد هستیم.

وی اضافه کرد: در سال زراعی گذشته، بارش تگرگ، وقوع سیل، سرمازدگی ،خشکسالی و زلزله از جمله عوامل طبیعی بودند که به بخش کشاروزی استان خسارت وارد کردند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه بیمه محصولات کشاورزی، مطمئن‌ترین راه برای جبران خسارت حوادث غیر مترقبه است، افزود: صندوق بیمه کشاورزی لازم است حمایت‌های تحت پوشش خود را به صورت فراگیرتر انجام دهد.

وی اضافه کرد: همه ساله از طریق بلایای طبیعی خسارات قابل توجهی به بخش کشاورزی استان وارد می‌شود که در این راستا مشارکت بهره‌برداران بخش کشاورزی، آموزش و آگاه‌سازی کشاورزان در جهت مقابله و نیز کاهش حجم خسارات وارده به این بخش ضروری است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاروزی آذربایجان غربی اظهار کرد: بارش تگرگ، وقوع سیل، خشکسالی و زلزله از جمله عوامل طبیعی بودند که به بخش کشاروزی استان خسارت وارد کرده‌اند.

انتهای پیام/


استانی
آذربایجان‌غربی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.