حوزه مانع تک صدایی دنیا شده است

دوشنبه ۱۸ اردیبهشت – ۰۲:۴۸:۴۸ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

معاون پژوهش مجمع عالی حکمت اسلامی:

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا-  حوزه علمیه توانست تک صدایی عالم را به هم بزند و امروز این امر برای حوزه‌های علمیه که وارد فضای جدیدی شده اند تاثیرات فراوانی خواهد داشت.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل ازمرکز خبر حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عباسی مدیرگروه فلسفه و کلام مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) در پیش نشست همایش گروه‌های علمی- تربیتی که در سالن اجتماعات موسسه آموزش‌های کوتاه مدت المصطفی برگزار شد، با بیان این که المصطفی به عنوان یک نهاد حوزوی ریشه دار به شمار می‌رودبه تاثیر این نهاد در عرصه بین الملل اشاره کرد وگفت: این نهاد به برکت انقلاب اسلامی بالنده شده و حضور موثرتری در عرصه بین الملل دارد.
وی افزود: المصطفی نهادی است که در دامن حوزه‌های علمیه روییده و پشتوانه آن قدمت تاریخی حوزه‌ می‌باشد.
معاون پژوهش مجمع عالی حکمت اسلامی، با اشاره به حضور فعال ادیان دیگر در عرصه بین‌المللی گفت: مسیحیت به طور طبیعی مورد حمایت نظام فکری و فرهنگی حاکم بر جهان است و زمینه ساز تسلط فرهنگی حکومت‌های غربی است.
حجت الاسلام والمسلمین عباسی ادامه داد: این تسلط با استفاده از ابزاری چون شبکه‌های بین المللی رسانه‌ای و امکانات قوی آموزشی، علمی، پژوهشی، مدارس و دانشگاه‌های متعدد در سطح جهان ایجاد شده است.
وی ابراز داشت: حوزه‌های علمیه که مروج مکتب اهل بیت(ع) هستند به دلیل مشکلات فراوانی که بر فضای فکری و فرهنگی این جوامع حاکم بوده، معمولا فرصت حضور بین المللی چندانی پیدا نکرده است.
حجت الاسلام والمسلمین عباسی، گفت: حوزه‌های علمیه به برکت جمهوری اسلامی پدیده شگفت‌انگیزی در تاریخ بشریت محسوب می‌شود مانع تک صدایی دنیا شده است.
وی ادامه داد: یکی از برکات انقلاب اسلامی حضور بین المللی معارف اهل بیت(ع) در سطح جهان است که نماد آن ترویج جامعه المصطفی می‌باشد.
این استاد حوزه اضافه کرد: مکتب اهل بیت(ع) نهادهای دیگری را برای حضور فرهنگی در سطح بین المللی دارد، ولی نهادی علمی که با ساختار و صبغه حوزوی در سطح بین المللی امروز به نام حوزه‌های علمیه حضور پیدا می‌کند المصطفی می‌باشد.
حجت الاسلام والمسلمین عباسی افزود: المصطفی با توجه به پشتیبانی علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه تشکیلاتی جوان و پویا است و دارای سرمایه انسانی قابل اتکایی در سطح بین المللی برای انقلاب اسلامی و ترویج معارف اهل بیت(ع) می‌باشد.
حجت الاسلام والمسلمین عباسی با اشاره به وظایف گروه‌های علمی و تربیتی اظهار داشت: گروه‌های علمی و اساتید نقش کلیدی در تربیت نیروی انسانی و رسالت اصلی المصطفی دارند و باید افرادی را تربیت کند که در عرصه علمی و تربیتی تامین کننده نیروی انسانی کافی برای ترویج اسلام ناب و معارف اهل بیت(ع) باشد.
بر اسا س اعلام المصطفی،مدیرگروه فلسفه و کلام مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) در پایان با اشاره به سبک جدید آموزش‌ها و طراحی‌ها گفت: در ۸ سال گذشته یک تنوع نسبتا خوبی در محتوای آموزش ایجاد شده، ولی تعمیق و کیفیت بخشی به این کمیت نسبتا گسترده، ضرورت دارد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۰۷۱۴۴۸۴۸۵۸۶


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.