حکم نهایی برای پرونده کشتی تفریحی

۲۸اردیبهشت،

دادستان دادگاهی در ایتالیا رسیدگی به پرونده غرق شدن کشتی تفریحی “کوستاکونکوردیا” که سال قبل در آبهای ایتالیا غرق شد و ۳۲ تن جان باختند را از سرگرفت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران به نقل از فاکس نیوز؛ در دادگاهی که ماه آوریل در ایتالیا علیه ناخدا و خدمه این کشتی تفریحی کیفرخواست صادر کرده بود که بر اساس رای صادره فرانچسکو استینو ناخدای این کشتی که سال قبل در آبهای ایتالیا غرق شد به اتهام قتل غیر عمد و همچنین آسیب رساندن به کشتی و ترک آن محاکمه خواهد شد.
به گفته یکی از وکلای استینو به اعتقاد ما در زمان غرق شدن کشتی تخلیه شده بود و انجام هر اقدامی برای جلوگیری از غرق شدن بی معنی بوده زیرا ماندن روی عرشه کشتی غیر ممکن بود واژگون شدن این کشتی تفریحی در ماه ژانویه سال قبل میلادی سبب جان باختن ۳۲ تن شد و ده ها مجروح برجای نهاد.
علت این اتفاق برخورد این کشتی با صخرهای مرجانی در آبهای نزدیک به جزیره جیلیو بود همچنین این کشتی بیش از چهار هزار سرنشین داشت .
شرکت ایتالیایی کاستا کروچیدره که مالک کشتی تفریحی کنکوردیا که ۱۵ ماه پیش در سواحل ایتالیا واژگون شده و ۳۲ تن را به کام مرگ فرو برد به پرداخت یک میلیون یورو جریمه محکوم شد.
با این محکومیت، این شرکت از پیگرد قضایی جنایی معاف شده است./ل


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.