خاتمی به دیدار ماندلا رفت

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

سید محمد خاتمی رئیس جمهور سابق کشور ساعتی پیش در هفتمین روز از جشنواره سینما حقیقت به تماشای فیلم مستندی دربارهٔ ˝نلسون ماندلا˝ نشست.

به گزارش خبرنگار ممتاز نیوز، سید محمد خاتمی رییس جمهور سابق ساعتی پیش به تماشای فیلم مستند “نقش صلح ” به کارگردانی “کارلوس الگرو” فیلمساز اسپانیایی نشست.

او پیش از نمایش فیلم که دربارهٔ زندگی “نلسون ماندلا” است، خطاب به حاضرین گفت: خشونت به جنگ می‌انجامد و جنگ و نفرت، کینه‌توزی را پدید می‌آورد و خشم و نفرت زندگی انسان‌ها را نابود می‌کند.

او افزود: ماندلا نشان داد که می‌توان جنگید ولی مهربان بود. او جنگ کرد برای مهربانی تا مردمی که در زشت‌ترین شکل ممکن در تبعیض نژادی بودند آزاد شوند و آزادانه زندگی کنند. او برای آزادگی جنگید تا تبیض نژادی نباشد ، جنگی کرد تا انسان به سرنوشت خود حاکم باشد.

خاتمی در ادامه بیان کرد: او راهی را طی کرد که پیش از این گاندی بزرگ و پیش از همه‌ی این‌ها پیامبر اسلام (ص) طی کرده بود، آن چنان که بعد از فتح مکه در اوج قدرت بود و به جای انتقام برای همه زندگی را خواست.

رییس بنیاد “باران” در بخش دیگری از اظهاراتش تاکید کرد: امروز که خشم و ترور جهان را فراگرفته پیش از هر زمانی به راه و رسم ماندلاها نیازمندیم.

او در پایان سخنانش گفت: درود می‌فرستم بر برگزارکنندگان این جشنواره و به کارگردان این فیلم هم دست مریزاد می‌گویم.

همچنین پیش از نمایش فیلم “آگلو” کارگردان این اثر دربارهٔ‌ی فیلم “ماندلا” گفت: نزدیک به شش ماه است که این فیلم در جشنواره‌های مختلف روی پرده می‌رود و اکران می‌شود. این اولین اکران این فیلم پس از مرگ ماندلا است و بسیار خرسندم که دوست او سیدمحمد خاتمی امروز به تماشای این فیلم می‌نشیند.

انتهای پیام/
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.