خاطراتی از «شهریار» با بازی سیروس گرجستانی/کمال تبریزی روایت کرد

کمال تبریزی سیروس گرجستانی فقید را چنین توصیف می‌کند: «سیروس عزیز از معدود بازیگران سینما و تلویزیون بود که آرامش و صمیمیت را همراهش داشت. کمتر و شاید هیچگاه او را عصبی و بدحال نمی‌دیدی!»

کمال تبریزی که در مقام کارگردان سریال «شهریار» با سیروس گرجستانی همکاری داشته است، درباره‌ی این بازیگر تازه درگذشته به ایسنا می‌گوید: سیروس گرجستانی خوش‌حال و پر انرژی بود و به همین دلیل جلساتی را که با او داشتیم روزهای مفید توأم با احساس رفاقت و موفقیت در کار بود. همیشه با خودش چیزی در چنته داشت همراه با پیشنهاد فراوان برای اجرایی متفاوت و خارج از قاعده نقش که از کودک سرزنده درونش سرچشمه می‌گرفت.

او در ادامه یادآور می‌شود: من هیچوقت ندیدم که لحظه‌ای دیر رسیده باشد و هنگام حضور در صحنه تسلط کافی بر گفتارهای فیلمنامه نداشته باشد. مسئولیت نقش را چنان می‌پذیرفت که خیالت از حضورش آسوده باشد و همین وجودش را شیرین و دلنشین می‌کرد.

این کارگردان سپس خاطره‌ای را از دیدار با سیروس گرجستانی تعریف می‌کند: روزی برای تازه کردن دیدار آمده بود سر صحنه فیلمبرداری که در فرصت پیش آمده برایم از گذشته‌ها و پدرش گفت. از سال‌هایی که زندگی طعم دلچسبی داشت و تلخی هایش به مراتب کمتر بود.

تبریزی درباره نقش شهریار در ایام پیری که توسط مرحوم گرجستانی ایفا شد، چنین توضیح می‌دهد: یادم هست برای پذیرش نقش شهریار ابتدا قدری تردید داشت و می‌گفت ایفای نقش شخصیت‌های واقعی دشوار است اما بعد از گفت‌وگوهای مفصلی که داشتیم سرانجام پذیرفت. گفتم چطور شد قبول کردی؟! گفت چیزهایی که از نقش می‌گویی و شهریاری که تعریف می کنی مرا یاد پدرم می‌اندازد. پدرم را می توانم خوب بازی کنم! و خوب بازی کرد.

کمال تبریزی در پایان می‌گوید: «سیروس گرجستانی نقش زندگی‌اش را هم خوب بازی کرد. بعید می‌دانم کسی خاطره تلخی از او داشته باشد. از مرد پرانرژی حالا در جهانی دیگر استقبال خواهد شد. روحش شاد و قرین رحمت الهی.»

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، سیروس گرجستانی پنجشنبه ـ ۱۲ تیر ماه ـ بر اثر سکته قلبی در سن ۷۶ سالگی درگذشت. سریال شهریار کمال تبریزی از جمله نقش‌های ماندگار این بازیگر تلویزیون و سینما محسوب می‌شود.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.