خاله شادونه و ململ به استقبال مهر می‌روند

جام جم آنلاین: برنامه‌های کودک شبکه‌های دو و پنج به مناسبت اول مهر و بازگشایی مدارس رنگ و بوی دیگری به خود می‌گیرد.

برنامه‌هایی مانند «تن‌تن کارتن»، «رنگین کمان» و «مثبت من» در شبکه تهران با آغاز مهر تغییراتی در برنامه‌های خود ایجاد کرده‌اند و برنامه‌های «خاله شادونه» و «ململ» شبکه دو نیز با برگزاری جشن‌ در سفرهای استانی به استقبال مهر می‌روند.

خاله شادونه از ۲۷ شهریور تا اول مهر، سفرهایی به شهرهای تبریز، اهواز، ارومیه، شیراز و… دارد.

علی‌اکبر ذاکری تهیه‌کننده این برنامه با بیان این خبر به «جام‌جم» گفت: اولین سفر استانی ما به مناسبت بازگشایی مدرسه به تبریز خواهد بود. در این مراسم که خاله شادونه و عروسک‌های دیگر حضور دارند، در فضایی مفرح به مباحثی همچون بازگشایی مدارس، جشن آغاز سال تحصیلی و… می‌پردازیم.

وی افزود: فضای این برنامه زنده شاد و مفرح است و بیشتر در محیط مدرسه و با حضور بچه‌ها اجرا می‌شود.

«ململ» نیز از امروز با برگزاری جشن‌های آغاز تحصیل به استان‌های شمالی کشور سفر می‌کند. محمود سلامیان تهیه‌کننده این برنامه به «جام‌جم» گفت: گروه ململ از امروز تا سی و یکم شهریور در استان‌هایی همچون گلستان، مازندران و گیلان برنامه اجرا می‌کند.

وی افزود: پخش برنامه به این صورت است که روزهای فرد از ساعت ۱۶ و ۱۰ دقیقه پخش زنده آغاز می‌شود و روزهای زوج از ساعت ۱۰ و ۴۵ دقیقه پخش آن شروع می‌شود.

سلامیان گفت: حسین اکبری و فاطمه امینی به همراه عروسک ململ مجریان این برنامه هستند و با حال و هوای شاد تلاش می‌کنند کودکان را با معلم، مدیر و ناظم مدرسه آشنا کنند. گروه ململ به بچه‌ها آموزش می‌دهد، زمانی که در مدرسه هستند، چگونه از وقت خود استفاده کنند. همچنین در هر شهر محبوب‌ترین مجری و عروسک مرکز استانی انتخاب شده و مهمان برنامه می‌شود.

سلامیان ادامه داد: در فضای کلی برنامه نیز تغییراتی صورت می‌گیرد. ترانه‌های جدیدی در رابطه با تحصیل و مدرسه در طول برنامه پخش می‌شود. بخش‌هایی مانند نمایش طنز و داستانک‌های مربوط به مواجهه بچه‌ها با مدرسه نیز به برنامه اضافه می‌شود. یک مسابقه با محوریت طرح معمای خاص مربوط به موضوع بازگشایی مدرسه نیز به برنامه اضافه خواهد شد.

پنگول به مدرسه می‌رود

محبوبه سمیعی زفرقندی، مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه تهران نیز با اعلام تغییرات برنامه‌های کودک این شبکه به «جام‌جم» گفت: ساختار کلی برنامه «تن‌تن کارتن» هم از لحاظ مدت زمان و هم از لحاظ محتوا تغییر می‌کند. بیشتر حال و هوای برنامه حول محور بچه‌هایی می‌چرخد که وارد مهدکودک و مقطع پیش دبستانی می‌شوند و بیشترین هدف این برنامه آموزش مهارت‌های ساده فردی اجتماعی به گروه خردسال است.

وی ادامه داد: «تن‌تن کارتن» بیشتر به آموزش دیداری برای کودکانی که برای بار اول وارد مدرسه می‌شوند، می‌پردازد. همچنین میان برنامه‌هایی هم که در این برنامه پخش می‌شود بدون کلام و مناسب با گروه سنی خردسال است.

زفرقندی افزود: برنامه «رنگین کمان» نیز حال و هوای فضای درس و کلاس مدرسه را به خود می‌گیرد و بخش جدیدی به نام «کلاس درس» به این برنامه اضافه می‌شود.

در این بخش با حضور در فضای کلاس درس، معلم و دانش‌آموزان در برنامه موضوعات طنزی را در ارتباط با مدرسه بازگو و فضای آموزشی این برنامه را بیشتر می‌کنند.

حضور عروسک پنگول در کلاس درس نیز فضای طنزی را ایجاد می‌کند که در کنار سایر عوامل این برنامه به آموزش رفتارهای یک دانش‌آموز با دوستان همکلاسی، درس خواندن، ارتباط با معلم و… را نیز آموزش می‌دهد.

دکور برنامه تغییر نمی‌کند و از اول مهر برنامه در ساعت ۱۳ و ۱۵ دقیقه پخش می‌شود. مدیر گروه کودک شبکه تهران با اشاره به این نکته که برنامه «مثبت من» نیز تغییراتی پیدا می‌کند، گفت: مجریان این برنامه بیشتر می‌شوند، اما نمایش‌های مثبت من کمتر می‌شود.

وی افزود: به مناسبت بازگشایی مدارس، فضای طنز این برنامه بیشتر می‌شود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.