خاموشی‌ها در ایران قابل مقایسه با اروپاست

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۴ شنبه ۱۷ آبان ۹۱،

 Forootan-18.jpg

مدیرعامل شرکت توانیر حجم خاموشی های شبکه برق کشور را بسیار محدود و غیر قابل مقایسه با سال های قبل خواند.

به گزارش تفسیری ایسنا، همایون حائری، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) اظهار نمود: با وجود افزایش وابستگی فعالیت‌های روزمره در بخش های اقتصادی و اجتماعی به صنعت برق، خاموشی ها اصلا قابل مقایسه با قبل نمی باشد.

وی با بیان آنکه هم اکنون استانداردهای انرژی توزیع نشده (خاموشی ها) در کشور قابل مقایسه با کشورهای اروپایی است و در خاورمیانه حرف اول را می‌زنیم، افزود: امروز صنعت برق در هر جایی وجود دارد و همه اشخاص در هر شرایطی به برق وابستگی دارند.

مدیرعامل شرکت توانیر تصریح نمود: جمهوری اسلامی ایران از لحاظ کمیت، پانزدهمین کشور تولیدکننده برق جهان است و از نظر کمیت و کیفیت و شاخص های استاندارد در خاورمیانه در رتبه اول قرار داریم.

وی با بیان آنکه صنعت برق برای هر اقدامی برنامه ریزی ویژه ای انجام داده است، افزود: به طور مثال در افزایش بازده قرار شده است که در هر سال یک درصد رقم بازده نیروگاه ها را افزایش دهیم.

وی گفت: در وقت حاضر، بازده کل واحدهای نیروگاهی شامل آبی و حرارتی ۴۰ درصد است و تلفات شبکه از ۲۳ و یا ۲۴ درصد به کمتر از ۱۵ درصد رسیده که اعداد بسیار خوبی است.

حایری اظهار داشت: درخصوص بحث کیفیت توان، می توانیم به موضوع توزیع و تامین برق و پارامترهای کیفیت اشاره کنیم که این ارقام قابل مقایسه با قبل نمی باشد و با اطمینان می گوییم که برق پایدار و مطمئن را در اختیار مصرف نماینده قرار می دهیم.

وی افزود: هم اکنون شاخص فرکانس شبکه ارتقا یافته که متناسب با کشورهای اروپایی است و با امسال دهمین سالی است که هیچگونه خاموشی کاملی در شبکه وجود نداشته است، در حالی که استانداردهای جهانی هر هشت سال یک بار است و این ارتقای مهندسی شبکه، خود افتخار بی نظیری برای صنعت برق کشور است که می توانیم آن را با دیگر کشورهای پیشرفته مقایسه کنیم.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.