خانه تمیز فقط در ۳۰ دقیقه

منتشر شده در پورتال خبری ممتاز نیوز به نقل از منبع ذکر شده در انتهای مطلب

 خانه تمیز فقط در 30 دقیقه

صبح روز تعطیل پس از گذاشتن گوشی تلفن و دریافت خبر ورود مهمان هایی که ساعاتی دیگر از راه می رسند فکر و ذهنتان درگیر همه چیز و همه جا می گردد: چه بپزم، چه بخرم، چه کنم.

اتاق پذیرایی به هم ریخته، سینک ظرفشویی پر از ظرف صبحانه، اتاق خواب نامرتب، سرویس های نه چندان تمیز همه و همه در ذهنت می چرخند، سر جایتان نشسته اید ولی سرتان از این همه کار نکرده به دوران می افتد چطور به همه کارها برسید
 
اگر بگویم که فقط ظرف ۳۰ دقیقه می توانید خانه ای مرتب داشته باشید لابد باور نمی کنید، این کار، آن طور هم که فکر می کنید سخت نمی باش، فقط کافی است به چند راهکار توجه کنید.
 
 
 
۳ گام اصلی عبارتند از: حذف کردن، سازماندهی، پنهان کردن!
 

اول از اتاق خواب آغاز کنید، روتختی را سریع مرتب کنید. اگر صندوق یا کشو در این اتاق دارید، هر آنچه که کف اتاق یا هر جای دیگر به چشم می خورد به سرعت داخل کشوها یا صندوق بگذارید و در آن را ببندید. حالااین اتاق مرتب است. به سراغ کارهای دیگر برویم.
 
حذف کردن

 
روزنامه های تاریخ قبل، جعبه های مقوایی، باقیمانده غذا و ظرف های آن، قوطی کنسرو و چیزهایی که به نظرتان به درد نگهداری نمی خورد را داخل یک کیسه زباله بزرگ بریزید و روی تراس یا داخل کابینت زیر ظرفشویی، دور از چشم مهمان ها قرار دهید.
 
 
 
در ادامه “بانک اطلاعات نشریات کشور” نیز مینویسد:
 
 
پاک کردن
 
آینه دستشویی، میز ناهارخوری، میز قهوه و پیشخوان آشپزخانه از نقاطی می باشند که در بدو ورود، تمیزی آن چشم نواز است و کثیفی آن هم سریع به چشم می آید. به سرعت دست به کار شوید و روی آنها را پاک کنید. اگر وقت داشتید با جاروی دستی و یا برقی بعضی نقاط را تمیز کنید.
 
مرتب کردن
 
بایستید! نگاهی دقیق به کل فضای پذیرایی بیندازید، جاهایی را که باید مرتب شوند را به خاطر بسپارید، کوسن ها و رومبلی را مرتب کنید، اگر روزنامه تازه دارید داخل جا روزنامه ای بگذارید.
 
 
 
پنهان کردن
 
مخفی کردن چیزهایی که واقعاً ضروری نمی باش مثل جعبه وسایل خرت و پرت هایی که گاهی سراغشان می روید و کیف های مسافرتی که پیش از مسافرت به کارتان نمی آید را داخل صندوقخانه یا انباری بگذارید و تا خروج کامل مهمان ها به سراغشان نروید.
 
روشن کردن شمع

 
چند عدد شمع معطر روشن، فضای خانه شما را عطرآگین می کند. موقع خرید این شمع ها دقت کنید اسانس ملایم داشته باشند زیرا اسانس های قوی ایجاد دلزدگی می کند. خسته شدید! درست ۳۰ دقیقه! حالابا خیال راحت می توانید به بقیه کارها برسید و نگران ورود مهمان هایتان نباشید.

منبع:بیتوته

ممتازنیوز – هنر در خانه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.