خانه سینما را بازگشایی می کنیم/ضرورت تجدیدنظر در پرداخت یارانه به مطبوعات

فروردین ۱۴۰۳

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تاکنون در مورد تغییر مدیران، به خصوص در مورد خانه سینمایی به نتیجه ای نرسیده‌ایم، گفت: باید با رعایت قانون و محور قراردادن آن خانه سینما را بازگشایی کنیم.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران؛ علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز بعداز ظهر پس از پایان جلسه هیئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران دربارهٔ مجوز حق نشر کتب گفت: باید از پتانسیل ناشران و خبرنگاران در کم کردن حجم مسئولیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این امر استفاده کنیم و با ایجاد شورای ناشران این کتب تحلیل و بررسی شوند.
 
وی افزود: در پرداخت یارانه‌ها به مطبوعات باید تجدید نظر کنیم و بیشتر این هزینه‌ها را در زیرساخت‌ها استفاده کنیم.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا شما دربارهٔ تغییر مدیران زیر نظر خود به خصوص در مورد خانه سینمایی به نتیجه ای رسیدید یا خیر گفت: تاکنون در مورد این موضوع به نتیجه خاصی نرسیده‌ام.
 
جنتی در پاسخ به این سوال که آیا خانه سینما بازگشایی می گردد یا خیر اظهار داشت: خانه سینما یک قرارگاه و جایگاهی است برای سینماگران تا مسائل سینمایی خود را مطرح کنند و ما باید به سمتی پیش رویم که با رعایت مسائل قانونی خانه سینما را بازگشایی کنیم.
 
وی تصریح کرد: این مرکز باید در خدمت و مورد استفاده سینماگران قرار گیرد، اما اکنون مجموعه‌ای از اختلافات بین سینماگران و دیگر گروه‌ها وجود دارد لذا ما باید در جهت حل و فصل اینگونه اختلافات و محور قراردادن قانون حرکت کنیم که بتوانیم در اولین فرصت خانه سینما را بازگشایی کنیم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.