خانه موسیقی کارگاه های موسیقی آوازی برگزار می کند

۲۷ آبان ،

حمیدرضا عاطفی گفت:قرار است کارگاه های تخصصی در حوزه موسیقی آوازی برگزار کنیم،این سبک از موسیقی مغفول مانده است.

حمیدرضا عاطفی در پاسخ به این سوال که خانه موسیقی چه برنامه های برای جشنواره فجر دارد به خبرنگار موسیقی آریا ،گفت:پیشنهاد کرده ایم جشنواره موسیقی فجر  را خانه موسیقی به طور مستقل انجام دهد یعنی از صفر تا صد آن را خانه موسیقی به عهده داشته باشد.

وی در ادامه افزود:از سیاست گذاری،انتخاب،اجرا،سخنرانی و مباحث پژوهشی با خانه موسیقی باشد و به صورت یک پکیچ،در اختیار خانه موسیقی قرار بگیرد، این باعث هر چه بهتر برگزار شدن این جشنواره همکاری خواهد کرد.

مدیر اجرایی خانه موسیقی خاطر نشان کرد: سال گذشته در بخشی داوری وزارت ارشاد از این پیشنهاد استقبال کرد.ما نیز اعلام آمادگی کرده ایم.

وی در پاسخ به اینکه چه برنامه های را به جشنواره پیشنهاد کرده اید؛ گفت:پیشنهاد همکاری  خانه موسیقی با وزارت ارشاد ارائه شده است و هنوز از سوی وزارت ارشاد پاسخ داده نشده است.خانه موسیقی برای همکاری در همه زمینه ها آمادگی دارد و انتخاب با وزارت ارشاد است.ما از اجرا، کارهای پژوهشی،موسیقی سنتی و پاپ آمادگی داریم و ارشاد باید انتخاب کند.

عاطفی در خصوص اینکه خانه موسیقی چه دیدگاهی برای جشنواره دارد؟گفت:با این اقدام جشنواره فجری که مد نظر خانه موسیقی است با  کیفیت و مشخصات خوبی اجرا می شود را می توان به نمایش در آورد.

وی در خصوص اینکه جشنواره امسال را چگونه پیش بینی می کند؛افزود: آنگونه که شنیده شده امسال به دلیل وضعیت اقتصادی و کاهش بودجه چندان رشدی نخواهد داشت و از لحاظ کمی رشد نخواهد داشت و امیدوارم از لحاظ کیفی رشد داشته باشد.

حمیدرضا عاطفی در پاسخ به این سوال که رویکرد خانه موسیقی را چگونه ارزیابی می کند؛گفت:خانه موسیقی به لحاظ افزایش اعضاء و رویکرد جوانان به عضویت در خانه موسیقی شاهد رشد نسبتا خوبی در دو سال اخیر بوده است و هر سال هزار نفر عضو خانه موسیقی می شود . خانه موسیقی اکنون ۱۳ هزار نفر عضو دارد.

مدیر اجرایی خانه موسیقی در ادامه افزود: کارهای پژوهشی در خانه موسیقی رو به گسترش است و کلاس های استاد “پورتراب” با استقبال علاقمندان مواجه شده است.

وی در خصوص برنامه های آتی خانه موسیقی توضیح داد: قرار است کارگاه های تخصصی در حوزه موسیقی آوازی برگزار کنیم.این سبک از موسیقی دچار ضعف شده است و بیشتر به دنبال موسیقی مهیج و تصنیف و ریتمیک هستند و موسیقی آوازی مغفول مانده است.

عاطفی در پایان گفت: خانه موسیقی برای همه سبک های موسیقی کلاس برگزار می کند و تا پایان سال بیشتر به موسیقی آوازی خواهیم پرداخت.

منبع: خبرگزاری آریا


موسیقی ایرانیان
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.